حجت الاسلام محمدی با اشاره به اهمیت مطالبه گری در پویایی انقلاب گفت: ما به عنوان دستگاه قضایی از مطالبه گری صحیح و قانونی حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی، رئیس دادگستری شهرستان زرند در نشست تجلیل از فعالان رسانه و فضای مجازی شورای پیشگیری از جرم دادگستری زرند گفت: دستگاه قضایی به عنوان ملجا مظلومان جایگاه ویژه‌ای در سیستم حاکمیتی جمهوری اسلامی دارد که قوانین آن برگرفته از حدود و احکام و تعالیم انسان ساز اسلام ناب است. 

 او افزود: مترقی‌ترین سیستم قضایی در سطح جهان، بدون تردید قوانین دستگاه قضا است و مفاد سند تحول قضایی که از سوی حجت الاسلام رئیسی در مقطعی که ریاست دستگاه قضا را عهده دار بودند، تهیه و ابلاغ شد، به عنوان یک سند مهم، حیاتی و اثرگذار که می‌تواند اهداف و سیاست‌های این دستگاه را به عالی ترین درجه برساند، لازم الاجرا است.

حجت الاسلام محمدی ضمن قدردانی از خبرنگاران به عنوان دیده بانان دستگاه قضایی بیان کرد: شکر خدا در دوران انتخابات، رسانه‌های شهرستان، نقش بزرگی در خنثی سازی سیاست‌های خصمانه‌ دشمنان که از هیچ کوششی برای دلسردی و مایوس کردن مردم از مشارکت در پای صندوق‌های رای فروگذاری نکردند، ایفا کردند. 

او ادامه داد: یکی از مهم ترین مولفه‌هایی که مشارکت بیش از ۷۲ درصدی شهروندان در انتخابات  را باعث شد، قطعا شما اصحاب رسانه هستید که جای قدردانی فراوان از شما دارد.

 رئیس دادگستری شهرستان زرند درباره‌ اهمیت مطالبه گری در رشد و پویایی انقلاب گفت: مطالبه گری باید از رسانه‌ها آغاز شود و فرهنگ صحیح مطالبه گری را باید رسانه‌ها به جامعه تزریق کنند و ما به عنوان دستگاه قضایی از مطالبه گری صحیح و قانونی استقبال و حمایت خواهیم کرد.

او افزود: مطالبه گری باید براساس واقعیت‌های موجود جامعه شکل گیرد و قانون تنها مسیر روشنی است که مطالبه گران باید از این مسیر عبور کنند تا مطالبه گری به اهداف درست و روشن منتج شود. 

 حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گرچه تلاش ما این است که زندان‌ها را خالی کنیم؛ ولی در بحث شرارت و مواردی که نظم عمومی و امنیت شهروندان را تهدید می‌کند به شدت برخورد خواهیم کرد و شدیدترین مجازات‌ها را در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار