قفل و چشمی دیجیتال ۲ راهکار مدرن و بسیار عالی برای حفاظت از خانه در برابر سرقت هستند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات شدید ارزش پول ملی، عده زیادی از افراد جامعه مجبور شده‌اند که برای حفظ سرمایه و پس اندازهای خود، اقدام به خرید طلا و سکه نمایند و بیشتر آن‌ها از طلا و سکه خود درون خانه نگهداری می‌کنند. همین عامل باعث شده است که بیشتر از قبل نگران امنیت خانه خود باشند و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت منزل خود باشند. در ادامه مقاله با قفل دیجیتال یوکا yuccahq.com همراه باشید.

معمولا اولین راه‌حلی که برای جلوگیری از سرقت منزل به ذهن می‌رسد، استفاده از درهای ضدسرقت است؛ اما درهای ضد سرقت دارای ضعف‌هایی هستند و به تنهایی نمی‌توانند از سرقت خانه جلوگیری کنند. قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال دو راهکار مدرن و بسیار عالی برای حفاظت از خانه در برابر سرقت هستند. در این مقاله ضمن بیان ضعف درب های ضد سرقت، توضیح می‌دهیم که استفاده از قفل هوشمند الکترونیکی و چشمی دیجیتال چگونه می‌تواند موجب کامل شدن عملکرد درهای ضد سرقت شود و ریسک دزدی از منزل شما را به صفر برساند.

 درب ضد سرقت لازم اما ناکافی

در سال‌های اخیر برای حفاظت از خانه‌ها در برابر سرقت، تمرکز بر روی ساختن درهای محکم و ضد تخریب بوده است که به درب های ضد سرقت معروف هستند. درب های ضد سرقت استحکام بسیار زیادی دارند و از آنجا که از هر طرف درون چارچوب خود قفل می‌شوند، امکان شکستن و تخریب این درها وجود ندارد.

با اینکه درهای ضد سرقت برای حفظ امنیت خانه لازم هستند، اما دارای نقص و نقطه ضعفی هستند که نمی‌توانند امنیت صد در صد خانه شما را تضمین کنند. مهم‌ترین نقص این درها، استفاده از قفل مکانیکی بر روی آن‌هاست. با وجود اینکه طراحی کلید قفل های مکانیکی هر سال ارتقا داده می‌شود و هر سال کلیدهای مدرن تری برای این قفل‌ها طراحی می‌شوند، اما ساختار قفل‌های مکانیکی چندین قرن است که تغییری نکرده است و همه قفل‌های مکانیکی برای باز شدن نیازمند چرخاندن کلید در مغزی قفل هستند.

با اینکه تکنولوژی کلیدها هر سال مدرن‌تر می‌شود، اما سارقان نیز هر سال مهارت خود را برای باز کردن قفل‌ها افزایش می‌دهند و حتی در صورتی که نتوانند قفل مکانیکی را باز کنند، با روش هایی همچون تزریق اسید، سوراخ کردن مغزی قفل با مته و سایر روش ها اقدام به تخریب مغزی قفل می‌کنند. در قفل های مکانیکی، تخریب مغزی قفل به معنای باز شدن قفل است و همین یکی از بزرگترین ضعف های قفل های مکانیکی است.

درست است که درب های ضد سرقت بسیار قوی و غیرقابل تخریب هستند، اما قفل مکانیکی به اندازه درب قوی نیست و امکان شکسته شدن یا باز شدن آن وجود دارد. به همین دلیل برای حفاظت از طلاها و سکه هایتان در خانه، باید از راهکارهای مدرن همچون قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال در کنار درب ضد سرقت استفاده کنید که در ادامه به معرفی این تکنولوژی‌های جدید خواهیم پرداخت.

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند چیست؟

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند، مدرن ترین و جدیدترین نسل قفل ها هستند که برای باز شدن نیاز به کلید ندارند. قفل های دیجیتال با شیوه های مدرنی همچون ورود رمز، اثر انگشت، تشخیص سه بعدی چهره و کارت شناسایی باز می‌شوند. فناوری مدرن قفل دیجیتال باعث می‌شود که سارقان موفق به باز کردن این قفل ها نشوند؛ چرا که سارقان هیچ ایده ای برای باز کردن قفل هوشمند ندارند.

قفل های دیجیتال ضد حریق، ضد اسید و ضد شوک هستند و به هیچ وجه نمی‌توان با تخریب آن‌ها را باز کرد. بنابراین قفل دیجیتال امنیت در ضد سرقت را تکمیل می‌کند و خیال شما را از بابت حفاظت خانه راحت خواهد کرد؛ اما اگر باز هم نگران ترک منزل خود به مدت طولانی هستید و به فکر محکم کاری هستید، پیشنهاد می‌دهیم برای نظارت کامل و همیشگی بر روی خانه خود از چشمی دیجیتال نیز استفاده کنید.

چشمی دیجیتال چیست ؟

چشمی دیجیتال در واقع یک دوربین کوچک و یک صفحه مانیتور کوچک است که به سادگی به جای چشمی های قدیمی در نصب می‌شود. دوربین چشمی دیجیتال در بیرون از در قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با مانیتور کوچکی که در داخل نصب می‌شود، پشت در را ببینید. چشمی های دیجیتال زاویه دید 170 درجه دارند و هیچکس نمی‌تواند خود را پشت در پنهان کند. قابلیت چشمی دیجیتال به همین جا محدود نمی‌شود و با استفاده از ویژگی چشمی دیجیتال می‌توانید هنگامی که خارج از خانه هستید، بر خانه خود نظارت داشته باشید.

چشمی دیجیتال قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و می‌توانید با گوشی خود از راه دور به چشمی دیجیتال دسترسی داشته باشید. چشمی دیجیتال دارای قابلیت تشخیص خودکار افراد پشت درب است. چنانچه شخصی پشت در شما حاضر شود، به صورت خودکار او را شناسایی می‌کند و تصویر او را همراه با یک هشدار برای گوشی شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید از راه دور تصویر شخصی را که پشت در شماست، ببنید و در صورت لزوم حتی می‌توانید با شخص مورد نظر مکالمه دو طرفه داشته باشید. بنابراین چشمی دیجیتال مانند یک چشم نگهبان همواره مراقب درب منزل شما خواهد بود.

چگونه از سرقت طلا و سکه هایمان از خانه جلوگیری کنیم؟

بهترین قفل هوشمند و چشمی دیجیتال

اگر تا اینجا با ما همراه بوده باشید، حتما این سوال برای شما پیش آمده است که اگر قصد خرید این وسیله ها را داشته باشید، بهترین برند قفل دیجیتال یا چشمی دیجیتال چیست؟ چنانچه اقدام به جستجو در بازار کنید، در مرحله اول، قفل دیجیتال سامسونگ به شما پیشنهاد خواهد شد. سامسونگ برند معتبری در تولید کالاهای دیجیتال است، اما برای راهنمایی بیشتر شما باید بگوییم که قفل دیجیتال سامسونگ، بهترین قفل هوشمند موجود در بازار نیست و برندی با ارزش خرید بالاتر نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

یوکا بهترین برند قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال استیوکا یک شرکت کره ای است که به صورت اختصاصی اقدام به تولید قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال می‌کند. عملکرد قفل دیجیتال یوکا به مراتب بهتر از قفل دیجیتال سامسونگ است و این در حالی است که قیمت قفل دیجیتال یوکا ارزان‌تر از قفل دیجیتال سامسونگ است. قفل هوشمند یوکا در ویژگی هایی همچون نصب آسان بر روی در، استحکام زبانه و مغزی بهتر از قفل سامسونگ است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع مقاله مقایسه دقیق قفل دیجیتال یوکا با قفل دیجیتال سامسونگ را بخوانید.

بنابراین با توجه به کیفیت بالای قفل دیجیتال کره ای یوکا و قیمت ارزان‌تر آن نسبت به قفل هوشمند سامسونگ، متوجه ارزش خرید بالا قفل یوکا خواهید شد. برای مشاهده مدل های مختلف قفل دیجیتال یوکا و اطلاع از قیمت های این قفل هوشمند، می‌توانید به سایت نمایندگی رسمی قفل دیجیتال یوکا در ایران مراجعه کنید.

چشمی دیجیتال یوکا نیز بدون هیچ رقیبی بهترین برند چشمی دیجیتال موجود در بازار است و به جرات می‌توان گفت که هیچ چشمی دیجیتال دیگری، ویژگی های فوق العاده چشمی دیجیتال یوکا را ندارد. برای مشاهده انواع مدل های چشمی دیجیتال یوکا و اطلاع از قیمت چشمی دیجیتال نیز می‌توانید به سایت نمایندگی رسمی چشمی دیجیتال یوکا در ایران مراجعه کنید.

 

پاسخ به سوالات متداول

نصب قفل دیجیتال به چه شکل است؟

سختی یا آسانی نصب قفل دیجیتال بستگی به برند این نوع قفل ها دارد. قفل دیجیتال یوکا به شکلی طراحی شده است که به راحتی و بدون نیاز به هیچگونه برش کاری و مته کاری، بر روی هر در نصب می‌شود و حتی امکان نصب قفل دیجیتال یوکا بر روی درهای قدیمی نیز بدون هیچ دردسری وجود دارد.

آیا قفل های هوشمند گارانتی نیز دارند؟

نکته مهمی که در هنگام خرید قفل دیجیتال باید به آن توجه کنید، گارانتی این قفل ها از سوی یک شرکت معتبر ایرانی است. متاسفانه در سال های اخیر و با وجود تحریم‌ها اکثر گارانتی‌های موجود در بازار واقعی نیستند و نمی‌توان به خدمات پس از فروش آن‌ها اعتماد کرد؛ اما خوشبختانه قفل دیجیتال یوکا در ایران نمایندگی رسمی دارد و با خرید قفل دیجیتال یوکا، خیال شما از بابت گارانتی این محصول راحت خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار