مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی، فنی و زیست محیطی ساتبا از صرفه‌جویی۵۳۰ میلیارد تومانی ناشی از عدم انتشار آلاینده‌ها از نیروگاه‌های تجدیدپذیر خبر داد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صمدی مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی، فنی و زیست محیطی ساتبا، منابع مالی صرفه‌جویی شده ناشی از عدم انتشار آلاینده‌ها از نیروگاه‌های تجدید پذیر را حدود ۵۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود منابع مالی لازم از عوارض آلایندگی وصول شده از محل یک درصد از قیمت فروش تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تامین شود.

مدیر کلی فنی و ارزیابی ساتبا ادامه داد: برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که در سال گذشته برق تولیدی منابع تجدید پذیر حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیون کیلووات‌ ساعت بوده است که با احتساب هزینه‌های زیست‌ محیطی بر اساس رقم اعلامی سال ۱۳۹۵ معادل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

به گفته مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی، فنی و زیست‌محیطی ساتبا، اگر رقم ۱۵۰ تومان با نرخ تورم شاخص (CPI) به روز رسانی کنیم، تقریباً به رقم ۳۳۰ تومان خواهیم رسید که در این صورت منابع مالی صرفه‌جویی شده ناشی از عدم انتشار آلاینده‌ها از نیروگاه‌های تجدید پذیر حدود ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار