افزایش محدودیت‌های کرونایی در اسپانیا

مقامات کاتالونیای اسپانیا اعلام کردند به علت افزایش چشمگیر شیوع کرونا محدودیت‌های کرونایی را افزایش می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، مقامات منطقه «کاتالونیا» در اسپانیا از افزایش محدودیت‌های کرونایی و منع رفت‌وآمد در این منطقه به دلیل روند افزایشی شیوع ویروس کووید-۱۹ خبر دادند.

این محدودیت‌ها به منع آمدوشد در ۱۵۸ شهر اسپانیا منجر خواهد شد که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها روند فزاینده چشمگیری داشته است. این قانون باید از سوی دادگاه اسپانیا تایید شود و در صورت اعلام قطعی از ساعت ۱ تا ۶ صبح به وقت محلی منع رفت و آمد اعلام خواهد شد. در اینصورت مناطقی با تعداد بالای گردشگر از جمله بارسلونای اسپانیا نیز شامل این قانون خواهد بود.

رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: «در حال حاضر در شرایط بسیار حساسی هستیم. این اقدام بسیار ضروریست و امیدوارم تا پایان هفته جاری ممنوعیت‌ها را اعلام کنیم.»

اسپانیا اوایل ماه مه (اردیبهشت) محدودیت‌های کرونایی خود را در سرتاسر کشور لغو کرد، اما روز گذشته اعلام شد که در ۲۴ ساعت گذشته (از سه‌شنبه تا چهارشنبه) ۲۶ هزار و ۳۹۰ مورد ابتلای جدید در این کشور گزارش شده است وبا اعلام این خبر نرخ ابتلا در دو هفته اخیر به ۴۷۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که روز پیش از آن این نرخ ۴۳۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده بود.

اطلاعات وزارت بهداشت اسپانیا نیز نشان می‌دهد در میان جوان‌های بین ۲۰ تا ۲۹ سال این نرخ هزارو ۵۹ نفر در میان هر ۱۰۰ هزار نفر است. روز دوشنبه هفته جاری نیز والنسیای اسپانیا منع رفت و آمد برای بیش از ۳۰ شهر خود پیشنهاد داد و در انتظار تایید دادگاه است.

دادگاه در حال حاضر پیشنهاد جزایر قناری اسپانیا برای افزایش محدودیت‌های کرونایی را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار