رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند گفت: قانونگذار منابعی تحت عنوان منابع پایدار پیش بینی کرده است، اما چون گاهی این دسته درآمد‌ها وصول نمی‌شود شهرداری نیز سعی می کند به سمت ایجاد منابع درآمدی برود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تقی زاده رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به تأمین  منابع درآمد پایدار شهرداری  گفت: دریافت عوارض‌های مسکن ، ساختمان و خودرویی، اجاره ها،  سینما، تئاتر، گردشگری، ایجاد کارنجات تولیدکننده مثل کارخانه تولید شن و ماسه، بازارچه‌هایی مثل بازارچه‌ی غفاری و پاسداران تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر، بازیافت زباله‌های شهری، مالیات بر ارزش افزوده از جمله منایع تأمین درآمدهای پایدار در شهرداری است.

او افزود: قانونگذار منابعی تحت عنوان منابع پایدار پیش بینی کرده است، اما چون گاهی این دسته درآمد‌ها وصول نمی‌شود شهرداری نیز سعی می کند به سمت ایجاد منابع درآمدی برود.

تقی زده ادامه داد: به طور مثال بحث بازیافت کمک خوبی به ایجاد درآمد می‌کند و در همین جهت در مراحل پایانی ایجاد سایت پسماند برای استفاده هر چه بهتر از بازیافتی های‌تر و خشک هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند در پایان عنوان کرد: همچنین ورود بخش خصوصی به ایجاد بستر‌های مختلف درآمدسازی شهری، می‌تواند کمک بزرگی به صرفه جویی مالی شهرداری کند و هم برای شهرستان و استان ایجاد درآمد کند و همچنین به شهردار کمک می‌شود تا ذهنش فقط درگیر ایجاد سود نشده و بیشتر برای ارائه خدمات به مردم خدمت کند.

در ادامه قرایی رئیس شوری اسلامی خراسان جنوبی افزود: در زمان کرونا شهرداری فشاری به مردم برای دریافت درآمد‌هایی مثل عوارض و اجاره‌ها وارد نکرد و همین موضوع باعث شد میزان درآمد شهرداری پایین‌تر بیاید و به راهکار‌های دیگری برای ایجاد درآمد رو آورد.

او بیان کرد: ما باید نگاهی فرهنگی به ظرفیت‌های استان داشته باشم که در صورت به کارگیری، خیلی کار‌های عمرانی خوبی انجام می‌شود و همچنین مردم اگر به جای سرمایه گذاری در بانک ها، برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی سرمایه گذاری کنند به نتایج بسیار مطلوب تری خواهند رسید.

قرایی اظهار کرد: ستاد توسعه استان قدم‌های خوبی در اعطای مجوز به مردم و بخش خصوصی برداشته است و شهرداری‌ها نیز می‌توانند با امکاناتی که دارند و تسهیلاتی که می‌توانند بدهند، کمک بسیار خوبی به توسعه شهری و استانی بکننند.

رئیس شوری اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در آمد پایدار باید انسجام داشته و ویژگی تداوم در طول زمان را دارا باشد تا بتوان در طول زمان از آن ایجاد در آمد کرد و برای ایجاد توسعه پایدار مطلوب باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار