معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: آمار طلاق در سال ۹۹ نسبت به سال قبل در استان کردستان حدود ۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، گلاویژ فتاحی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از اعضای سمن‌های فعال استان در حوزه ازدواج اظهار داشت: مقایسه تغییرات کمیت ازدواج سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۱.۳۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این در حالی است که طلاق در این مدت ۸.۷۸ درصد افزایش پیدا کرده که نگران کننده است.

او تاکید کرد: نمی‌توان فقط یک عامل را دلیل افزایش طلاق دانست، چراکه مجموعه‌ای از عوامل در این رابطه دخیل است و باید مورد تحقیق قرار گیرد.

فتاحی یادآور شد: تاکید ما بر امور فرهنگی و ضرورت کار فرهنگی است، چون با توجه به فرهنگی بودن استان کردستان پسندیده نیست که آمار ازدواج ما پایین و آمار طلاق ما بالا باشد.

او افزود: با یک همت همگانی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در امور فرهنگی می‌توان تمایل به ازدواج را در جامعه افزایش داد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۹ کارگاه آموزشی اداره ورزش و جوانان مشاوره‌های فردی و گروهی انجام می‌دهند و طرح‌هایی در راستای ترویج ازدواج اجرا می‌شود.

در پایان این نشست از اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان که نقش موثری در ترویج ازدواج آگاهانه و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی با موضوع ازدواج داشته اند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار