مدیرکل استاندارد لرستان گفت: امسال ۶ آسانسور غیر استاندارد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این استان پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، مدیرکل استاندارد لرستان گفت: امسال ۶ آسانسور غیر استاندارد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این استان پلمب شد.

مرضیه قنبریان بیان کرد: در راستای استانداردسازی آسانسور‌های دستگاه‌های اجرایی و مراکز درمانی استان مکاتبات لازم انجام و تاکنون آسانسور ۲ بانک و چهار دستگاه اجرایی در استان پلمب شده است.

او با بیان اینکه اکنون ۲ مورد از این آسانسور‌ها در حال رفع نقص است، اظهار داشت: چند مورد دیگر نیز با مجوز دادستانی طی روز‌های آینده پلمب خواهد شد.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به اینکه در خواست‌های سنجش آسانسور‌ها از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت و توسط شرکت‌های نصاب مجاز مورد تایید سازمان صمت بازرسی و نظارت می‌شود، اضافه کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۲۱۱ مورد درخواست بازرسی در استان ثبت که از این مجموع تاکنون ۱۳۳ مورد منجر به صدور تاییدیه شده است.

قنبریان ادامه داد: اعتبار تاییدیه‌های آسانسور یک ساله است و در این مدت نیز هر سه ماه یکبار توسط شرکت‌های مرتبط بررسی و نظارت می‌شود.

او یادآور شد: با توجه به اینکه آسانسور‌های برقی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و این مهم، بار‌ها از طریق مکاتبات، جراید، مصاحبه به اطلاع دستگا‌های اجرایی، مراکز دولتی، بیمارستان‌ها رسانده شده است، در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، پلمب آسانسور‌های غیر استاندارد با اخذ مجوز از مقام قضایی، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت تاییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیر معتبر بودن تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۳به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ر

برچسب ها: استاندارد ، پلمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.