مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۴۲ حلقه چاه در مناطق مختلف این استان به دلیل رعایت نکردن الگوی کشت پلمب و برق ۱۳۵ حلقه چاه دیگر نیز قطع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، داریوش حسن نژاد ،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: ۳۳۱ حلقه چاه دارای اضافه برداشت که صاحبان آن‌ها بر خلاف الگوی کشت، مبادرت به کاشت برنج و سایر محصولات پرآب کرده بودند شناسایی شد.

وی افزود: با دستور ریاست دادگستری و همکاری نیروی انتظامی تذکرات لازم داده، ۴۲ حلقه چاه پلمب و ۱۳۵ حلقه دیگر نیز قطع برق شد.

وی گفت: همچنین ۱۱ دستگاه حفار غیر مجاز توسط نیرو‌های گشت و بازرسی استان شناسایی و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای لرستان منتقل شده است.

حسن نژاد ادامه داد: کاهش نزولات جوی و کم شدن ذخایر پشت سدها، لزوم مدیریت بهره برداری و حفاظت از منابع آب را دو چندان کرده است از این رو اطلاع رسانی گسترده مبنی بر کاهش شدید آبدهی رودخانه‌ها و ممنوعیت کشت گیاهان آبدوست در سطح استان از طریق نصب بنر، پلاکارد و مکاتبه به بخشداران و دهیاران انجام شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور صرفه جویی در مصرف آب شرب، جلوگیری از اضافه برداشت، برداشت‌های غیر قانونی و رعایت الگوی کشت مهمترین راهکار‌های مدیریت منابع آبی برای گذر از تنش آبی می‌باشد.

حسن نژاد بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون اقدامات موثری در راستای کاهش اثرات خشکسالی توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان انجام شده است که تدوین و اجرای برنامه رهاسازی آب از سد‌های استان و ابلاغ به سازمان جهاد کشاورزی برای تهیه الگوی کشت مناسب از مهمترین این اقدامات می‌باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.