معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی گفت: طرقبه و شاندیز بالاترین مصرف سرانه آب در بین شهرستان‌های خراسان رضوی را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جهان‌طلب معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی گفت: شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز) دارای بالاترین مصرف سرانه آب در بین شهرستان‌های خراسان رضوی است و علت این سرانه بالا هم وجود فضای سبز خانگی، باغات، باغ ویلاها و باغ تالارها در این شهرستان است. 

او با اشاره به توسعه ساخت و ساز باغ ویلا در منطقه افزود: مصرف آب در این واحد‌ها با وجود برخورداری از انشعاب مجاز در حد بالایی قرار دارد.


بیشتر بخوانید


معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی با اشاره به ورود سالانه بیش از ۲۸.۵ میلیون خودرو به شهرستان بینالود ادامه داد: چنانچه میانگین سرنشین هر خودرو سه نفر درنظر گرفته شود، هر سال ۶۰ میلیون نفر وارد طرقبه و شاندیز می‌شوند که فشار مضاعفی را به منابع آب منطقه تحمیل می‌کند.

جهان‌طلب بیان کرد: انشعاب‌های غیرمجاز به عنوان چالش مهم بخش آب شهرستان بینالود است که در صورت تشدید و برخورد قانونی و قضایی با متخلفان، کمبود آب مشترکان دارای مصرف متعادل برطرف خواهد شد.

او تصریح کرد: انشعاب‌های غیرمجاز نقش زیادی در افزایش آب بدون درآمد در امور آب و فاضلاب طرقبه و شاندیز دارد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.