مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تأمین آب برای ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۵۰ پروژه گذر از تنش آبی ۱۴۰۰ در خراسان رضوی در حال اجرا است، گفت: این تعداد پروژه شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخازن ذخیره برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی است.

او افزود: با اجرای این پروژه‌ها، هزار و ۲۳۶ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر‌ها و ۳۳۳ لیتر نیز به ظرفیت آب شرب روستا‌های خراسان رضوی افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خواستار تخصیص ۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا شد و ادامه داد: برخورداری آبفا از ۳۰ دستگاه ژنراتور دیزل برای تأمین برق اضطراری روستا‌های تحت پوشش، ماکافی است.


بیشتر بخوانید


علوی با اشاره به خدمت‌رسانی این شرکت به ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۲۵۴ روستا در خراسان رضوی، بیان کرد: شرایط تأمین آب سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط شهری و روستایی با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان ۶ درجه در قیاس با سال گذشته، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.

او از تعامل شرکت برق و آبفا برای تأمین برق تأسیسات آب خبر داد و تصریح کرد: خراسان رضوی در شرایط سر به سر و ناپایدار تأمین آب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: قطع برق، آبرسانی به مشترکان را سخت خواهد کرد با این حال، این استان به مرحله بحران نرسیده است.

علوی با بیان این‌که ۳۰ شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می‌شوند، اظهار کرد: تأمین آب برای ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.