رئیس اداره آب و فاضلاب خواف گفت: در صورت صرفه جویی نکردن ، طرح جیره بندی آب در خواف اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحسن رضائیان رئیس اداره آب و فاضلاب خواف گفت: مصرف آب شرب از تولید آن در شهرستان بیشتر است و به دلیل اعمال مدیریت بر روی مخازن، جیره بندی و قطع منطقه‌ای در صورت  صرفه جویی نکردن به اجرا در خواهد آمد.

او در خصوص شرایط پیرامون افت فشار و قطعی آب آشامیدنی شهر خواف افزود: این موضوع ناشی از بیماری کرونا، گرمای هوا، افزایش مصرف آب در بخش بهداشتی و سیستم‌های خنک کننده و انشاعابات غیر مجاز خانه‌باغ هاست.

رئیس اداره آب و فاضلاب خواف ادامه داد: از دست رفتن ظرفیت مخزن باعث هواگرفتگی شبکه‌های انتقال و توزیع آب می‌شود که رفع مشکل شبکه آب رسانی، هزینه‌بر و زمان‌بر است.

صنایع و معادن سنگان بدون تقصیرند

رضائیان در پاسخ به این سوال که آیا استحصال شرکت‌های معدنی و صنعتی سنگان از ذخایر آب، سبب کاهش ذخایر آب شرب شده است بیان کرد: این مسئله صحت ندارد و با نظارت امور آب منطقه‌ای بر منابع آبی شهرستان، اجازه فروش آب به موارد مطرح شده در شرایط سربه‌سر وجود ندارد.

او تصریح کرد: اداره آب و فاضلاب خواف بیش از ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز را شناسایی و قطع و برای رفع هدررفت آب، گشت اتفاقات آب را راه اندازی کرده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب خواف تاکید کرد: در یک سال گذشته ۱۳ میلیون متر مکعب آب استحصال شده که از این مقدار حدود ۶۵ درصد مصرف واقعی و ۳۵ درصد هدر رفت آب بود.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.