معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در صورت همکاری و همراهی مردم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تابستان ۹۷ جیره بندی آب نخواهیم داشت.

کسری ۱۷ درصدی برای تامین آب مشهد در تابستان ۹۷به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مقدوری افزود: میزان مصرف آب مشهد در سال ۹۷، حداقل حدود ۲۶۹ میلیون متر مکعب برآورد شده که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۱۷ درصد آن از محل سد دوستی و مابقی باید از چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌های موجود تامین شود.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین منبع آبی مشهد در سال‌های اخیر سد دوستی بوده است و به طور میانگین برای تامین نیاز آبی مشهد سالانه نیاز به انتقال ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از محل این سد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش بارش‌ها و مشکلات ناشی از کاهش ورودی آب به سد دوستی و کاهش منابع پشت مخزن آن، در سال ۹۷ حداکثر امکان انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب آب از این محل به مشهد وجود دارد.

مقدوری افزود: با پیش بینی‌های که صورت گرفته اوج کسری و کمبود در تامین آب مشهد مربوط به مردادماه و اوج گرماست که ۱۷.۳۷ درصد از نیاز مشهد است و همه تلاش‌ها داریم که دچار بحران جدی نشویم.

وی تصریح کرد: با پیش بینی انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد دوستی، از ۲۶ میلیون متر مکعب نیاز مردادماه از این محل، فقط امکان ۲۲ میلیون متر مکعب وجود دارد و چهار میلیون متر مکعب دیگر کمبود ماست که نیازمند همکاری و همراهی مردم و مدیریت مصرف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: این میزان کسری در تیرماه و شهریور ماه نیز به میزان ۱۷.۱۹ درصد نیاز آب مشهد است.

مقدوری افزود: تامین کمبود آب را از طریق جایگزینی روش‌های دیگر از جمله اجرای پروژه هایی، چون کف شکنی چاه‌های موجود، حفر چاه‌های جدید و جایگزینی آب چاه‌های کشاورزی با پساب و انتقال آب این چاه‌ها به بخش شرب است.

انتهای پیام// ف. غ
 

 ۲۶۹ میلیون متر مکعب حداقل  میزان مصرف آب سد آبمشهد در سال ۹۷

 
برچسب ها: سد دوستی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.