مدیر عامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد گفت: از ابتدای تیرماه میانگین مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل۱۰ درصد افزایش داشته است، قطعا در روز‌های آینده با توجه به گرمای هوا افزایش قابل ملاحظه‌ای را در مصرف آب در پیش خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد در خصوص وضعیت مصرف آب در مشهد با توجه به شرایط خشکسالی و گرمای هوا گفت: خشکسالی امسال بسیار بی‌سابقه بوده است، همچنین معدل دما  نسبت به دوره بلند مدت افزایش بسیار قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او افزود: جدا از اثر خشکسالی و کاهش ذخایر سدها، افزایش دما باعث افزایش مصرف آب در مشهد شده است. از ابتدای تیرماه میانگین مصرف نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است. قطعا در روز‌های آینده با توجه به گرمای هوا افزایش قابل ملاحظه‌ای را در مصرف آب در پیش خواهیم داشت.

قطعی‌های مکرر برق برعمکرد منابع آب تاثیرگذار خواهد بود

مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با اشاره به قطعی‌های برق ادامه داد: در حال حاضر با چالش دیگری به نام قطع برق نیز روبه‌رو هستیم، قطعی‌های مکرر برق برعمکرد منابع آب تاثیرگذار خواهد بود، اگر قطعی‌ها تا مرداد ماه ادامه پیدا کند مشکلاتی را با خود به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید



اسماعیلیان با اشاره به خشکسالی و گرمای شدید هوا بیان کرد: امیدواریم با همیاری مردم در روز‌های پیش رو مشکلی به وجود نیامده و ناچار به جیره‌بندی آب نشویم. این مساله همراهی بیشتر مردم را طلب می‌کند.

 

رشد ۱۰ درصدی مصرف آب در مشهد
او درمورد اقدامات انجام شده در جمع‌آوری و شناسایی انشعابات غیر مجاز در مشهد تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز بیشتر در بخش باغ ویلا‌ها مشاهده می‌شود. این انشعابات بر آب‌رسانی در روستا‌ها تاثیر گذاشته وباعث اختلال در آب‌رسانی به روستا‌ها می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط بحرانی و خشکسالی انسجام بیشتری در برخورد با انشعابات غیرمجاز صورت گرفته است. در این زمینه همکاری‌های بسیار خوبی میان شرکت آب و فاضلاب مشهد با دستگاه‌های دیگر از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، فرماندری، بخشداری‌ها و... وجود دارد.


تعیین تکلیف ۷۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستا‌های مشهد

اسماعلیان اظهار کرد: امسال پیش بینی‌ها بر این است که در بخش روستایی حدود ۵۰۰۰ انشعاب غیرمجاز مربوط به باغ ویلا‌ها و حدود ۲۰۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد به خصوص در منطقه توس و بلوار شاهنامه جمع‌آوری شود. برنامه‌ریزی شده تا ظرف کمتر از یک سال ۷۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستا‌ها بر اساس ضوابط قانونی تعیین تکلیف شود.

او افزود: مبارزه و جلوگیری از گسترش انشعابات غیرمجاز نیاز به نظارت و کنترل بقیه دستگاه‌ها نیز دارد. برخورد با این پدیده باید به صورت بازدارنده باشد.

 

رشد ۱۰ درصدی مصرف آب در مشهد

۱۱۳ روستا در مشهد با تنش آبی مواجه هستند

مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با اشاره به اینکه «اولویت‌بندی در جمع آوری و برخورد با انشعابات غیرمجاز مربوط به روستا‌هایی است که با تنش آبی مواجه هستند»، ادامه داد: حدود ۳۵۳ روستا در مشهد وجود دارد که از این تعداد ۱۱۳ روستا با تنش آبی مواجه هستند. در بحث انشعابات غیر مجاز تنها مشکل برداشت غیر مجاز نیست بلکه در بعضی مواقع برداشت آب غیر مجاز موجب برگشت آب به شبکه می‌شود و این مساله آلودگی با خود را به همراه دارد.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه «در سال گذشته تقریبا ۵۰۰۰ انشعاب غیر مجاز در مشهد شناسایی شده است»، بیان کرد: برنامه‌های شناسایی انشعابات غیرمجاز امسال بیشتر بر اساس تمرکز بر باغ ویلا‌ها است.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۲۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
حدود40سال کلی پول ازمردم گرفتین به هربهونه.چیکارمیکردین.بازم تقصیرارومیندازین گردن مردم. خداازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۹:۴۵ ۱۹ تير ۱۴۰۰
Khoda rahm kone