وزیر دفاع ایتالیا از قصد این کشور برای تعیین یگانی برای مأموریت نظارتی در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لورنزو گوئرینی» وزیر دفاع ایتالیا، در سخنانی در پارلمان اروپا، حضور نیرو‌های دریایی این کشور در تنگه هرمز را تأیید و اعلام کرد که این کشور قصد دارد یگانی با هدف نظارت بر تردد امن در این منطقه مستقر کند.

لورنزو گوئرینی خطاب به نمایندگان مجلس اروپا گفت که ایتالیا قصد دارد مذاکراتی با کشور‌های حوزه خلیج فارس با ادعای حفظ ثبات در این منطقه داشته باشد. او همچنین به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز اشاره کرد و مدعی شد این طرح برای محافظت از امنیت در تردد در تنگه هرمز شکل گرفته است.

اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۹) ایتالیا آمادگی خود را برای حضور در ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس اعلام کرد. همچنین فروردین ماه امسال ائتلاف دریایی اروپا موسوم به (EMASOH) در پیامی از پیوستن یک ناو جنگی بلژیک به این ائتلاف دریایی مستقر در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد. پایگاه اینترنتی «نیوال نیوز» نیز در این باره گزارش داد که ناو «لوپولد» به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در تنگه هرمز ملحق شده است.

پیش از آن وزارت امور خارجه فرانسه تمدید مأموریت ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس و تنگه هرمز تا سال ۲۰۲۱ را تأیید کرد و تقویت همکاری و هماهنگی در منافع مشترک را دلیل این اقدام دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
می آیید اینجا مثل انگلیس و آمریکا، کشتی تون که مثل کشتی امپرو گرفته شد توی دنیا تحقیر می شید.
بعد هم ما داریم با ناوبندر مکران و ناو سهند می یاییم دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس. پس ما هم حضورمون را آنجا حفظ می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۴۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
امنیت تنگه هرمز در گرو
امنیت کشتیرانی ما در تمام آبها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
ریز میبینیمت جناب ایتالیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
اربابت که داره فرار میکنه تو این وسط چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
این ایتالیاییا هم تنشون میخاره
-
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
انشائ ا... ما هم به مناطق شماها خواهیم امد . منتظر باشید .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۲۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ایتالیا: حضورمان در تنگه هرمز را حفظ خواهیم کرد!!! .
وزیر دفاع ایتالیا لازم به ذکر است که یادآوریتون کنیم اومدی در تنگ هرمز خلیج فارس بیشه شیران دلاورمردان مرد ایران زمین نیومدی جزیره قناری و جزیره هاوایی برای عشق و حال و تفریح اومدید به تنگه هرمز سردار ایرانیان سورنا یا سورن (سردار سپهبد رستم سورن پَهلَو) سورنا (سورن پهلو) یکی از سرداران بزرگ و نامدار تاریخ در زمان اشکانیان است که سپاه ایران را در نخستین جنگ و نبرد جانانه با رومیان ایتالیایی فرماندهی کرد و رومی‌ها ایتالیایی های کنونی شما را که تا آن زمان در همه جا پیروز بودند،و برای اولین بار با شکست سخت تاریخی و مفتضحانه ایی روبرو ساخت بدان و آگاه باش کجا نیروهای دریایتو فرستادی مواظب حرکات و اعمال و رفتارتون باشید که اولین اشتباهتان می شود آخرین اشباهتان و خلیج فارس و تنگه هرمز می شود قبرستانتان . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار