عزاداری های ماه محرم در کرمان چگونه برگزار می شود؟

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان گفت: برگزاری عزاداری های محرم در فضای باز اشکالی ندارد و هیات‌های مذهبی از تجربه‌های پارسال استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اعضای شورای هیات‌های مذهبی استان کرمان با حجت الاسلام حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان درسازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان ضمن تشکر از شورای مذهبی برای دغدغه برگزاری مراسم‌ محرم در استان، گفت: پارسال طبق آمار ستاد کرونا در کشور ۸۰ درصد مردم در عزاداری‌های محرم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند.

اوبا بیان این که برگزاری مراسم‌ محرم در فضای باز اشکالی ندارد، افزود: هیات‌های مذهبی از تجربه‌های پارسال در چگونگی برگزاری مراسم‌ محرم استفاده کنند تا امسال مراسم‌ محرم با شکوه بهتر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام حقانی روضه‌های خانگی را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات طی پارسال دانست و بیان داشت: امسال با توجه به بیماری کرونا، روضه‌های خانگی باید با کیفیت بهتری در استان انجام شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به این که کرونا به جریانات مذهبی خدمت کرد، تصریح کرد: کرونا به جریانات مذهبی کمک کرد و مانع برای هیات‌ها نبود، چرا که برگزاری مراسم‌ محرم با کیفیت بهتری انجام شد.

او بسته‌های معیشتی و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی را از دیگر فرصت‌های کرونایی برای هیات‌ها دانست و افزود: اضطرار کرونا به هیات‌های عزاداری عزت داد و باید این عزت را حفظ کنیم.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به جمله ما می‌توانیم، گفت: هیات‌ها پارسال ثابت کردند که ما می‌توانیم مراسم محرم را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

کامیابی رئیس شورای‌های مذهبی استان کرمان با اشاره به برگزاری هیات‌های عزاداری با شیوه نامه‌های بهداشتی در ماه محرم، گفت: شورای مذهبی استان کرمان به دنبال برگزاری عزاداری ها در استان کرمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او با بیان این که اتحاد و همکاری بین هیات‌ها از ضروریات برگزاری عزاداری در ماه محرم است، افزود: نیاز به همکاری و اتحاد بین هیات‌ها برای برگزاری مراسم‌ محرم اولویت اول مسئولان برای برگزاری عزاداری است.

حجت الاسلام قنبری رئیس تشکل‌های فرهنگی استان کرمان در این جلسه با اهمیت عزاداری ماه محرم در استان اشاره کرد، گفت: اصل برگزاری مراسم‌ محرم برای همه ثابت شده است، اما آن چه که باید اعضای اصلی هیات‌ها باهم صحبت کنند، کیفیت برگزاری عزاداری محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او با اشاره به این که باید مراسم‌ پارسال را مورد ارزیابی قرار داد، افزود: ماه محرم برای تمام مردم است و چون همه مردم در این ماه برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند باید مسئولان هیات ها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را اولویت اول کاری خود بدانند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که تهران چگونگی برگزاری مراسم‌ محرم را به استان‌ها واگذار کند، بیان داشت: برگزاری مراسم‌ و رنگ بندی کرونا در هر شهر و استانی متفاوت می‌باشد و تهران اگر این اختیار را به استان‌ها بدهد، تصمیم گیری برای چگونه برگزاری عزاداری محرم آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسجد
۱۸:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
از تبلیغات تشکر و قدردانی که زحمت می کشند و برای محرم برنامه ریزی می کنند اما به فکر سلامتی هم باشند
Iran (Islamic Republic of)
رضای
۱۸:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام..ممنون که به فکر هستید
آخرین اخبار