در رنگ بندی جدید کرونایی ۹ شهرستان استان مرکزی نارنجی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در رنگ بندی جدید کرونایی اپلیکیشن ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نارنجی شدن خنداب و زرندیه ۹ شهرستان استان مرکزی نارنجی هستند.

در این رنگ بندی تنها ۲ شهرستان دیگر در محدوده زرد قرار گرفته اند که در صورت تداوم شرایط و بی توجهی‌ها و ادامه دار بودن غفلت و سهل انگاری‌ها احتمال نارنجی شدن و یا قرمز شدن آن‌ها هم وجود دارد.

طبق وضعیت جدید رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی که از امروز چهارشنبه ۱۶ تیر اعمال می‌شود شهرستان خمین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، خنداب، زرندیه و تفرش در وضعیت نارنجی وشهرستان‌های آشتیان و کمیجان در وضعیت زرد قرار دارند.

بدین ترتیب استان مرکزی در وضعیتی شکننده و در موج پنجم کرونا ویروس قرار گرفته موجی که به گفته کارشناسان به مراتب سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است.

دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی بالاتری که موج پنجم نسبت به انواع قبلی ویروس دارد، پیش بینی می‌کنیم روز‌های سختی را در پیش رو داشته باشیم.

جمالیان افزود: موج پنجم شروع شده و دیگر نمی‌توان جلوی آغاز آن را گرفت، اما می‌توان مدت زمان و طول کشیدن آن را تعیین کرد هر چه پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه‌تر خواهد بود.

او از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روز‌های نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.