فرماندار دلیجان از به صدا درآمدن زنگ خطر موج پنجم کرونا در این شهرستان خبرداد.

براتی زاده فرماندار شهرستان دلیجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش شیوع کرونا و موج پنجم این بیماری در این شهرستان خبرداد.

براتی زاده از مردم به خصوص کسبه خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از گسترش این بیماری وگسترش محدودیت‌ها جلوگیری کنند.

دکتر اسحاقی رئیس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان هم با اشاره به وضعیت جدید رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی و روند افزایشی آمار بیماران بستری وسرپایی کرونا گفت: شهرستان دلیجان دروضعیت شکننده نارنجی قراردارد.

دکتر اسحاقی با بیان اینکه طبق آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها، دلیجان در وضعیت نارنجی قراردارد و ممکن است در اعلام‌های بعدی و در صورت بی توجهی مردم و مسئولین وضعیت شهرستان قرمز شود.

او با اشاره به تفاوت موج پنجم نسبت به پیک‌های قبلی اضافه کرد: با توجه به جهش سویه‌های جدید و افزایش قدرت سرایت و کشندگی در این بیماری، از مردم عزیز می‌خواهیم با رفتار‌های منطقی خود شرایط را برای خروج از این وضعیت رقم بزنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان بیان کرد: تزریق دز دوم یا یادآور واکسن گروه‌های هدف در حال انجام است و واکسیناسیون گروه‌های بعدی هم با تخصیص واکسن مورد نیاز در استان آغاز می‌شود.

او ادامه داد: امیدواریم با ورود واکسن‌های ایرانی ساخت داخل، تا پایان سال تمام گروه‌ها واکسینه شوند، اما تا آن موقع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار