علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای افتتاح ۲ طرح گردشگری و بررسی وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان وارد کردستان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب گویلیان مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: وزیر میراث فرهنگی امروز دوشنبه با استقبال رسمی استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی وارد کردستان شد که در این سفر ۲ روزه چندین طرح گردشگری را افتتاح می‌کند و ۲ جلسه در مورد آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نشست با انجمن‌ها و فعالان بخش خصوصی استان خواهند داشت.

گویلیان افزود: طرح‌های مورد افتتاح در روز نخست این سفر شامل مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره و کاخ موزه خسروآباد سنندج است.

او عنوان کرد: فاز نخست کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران زمین نیز روز دوشنبه در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود که مجموعه عمارت و باغ خسروآباد از شاخص‌ترین بنا‌های استان به سال ۱۲۲۳ هجری قمری توسط امان‌الله‌خان اردلان والی، حاکم کردستان در مساحت شش هزار متر مربع ساخته شده و به شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

مجتمع تفریحی و گردشگری سپهرتابناک یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری استان که در شهر دیواندره قرار دارد و دارای بخش‌های مختلف و متنوعی از جمله مجموعه مدرن پارک آبی، استخر، رستوران، شهربازی، سالن چند منظوره، جایگاه پمپ بنزین، هتل، پارکینگ و فضای سبز بوده که در غرب کشور کم نظیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: این مجتمع در ۱۹ هزار و ۲۴۳ مترمربع زیربنا و با بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است که برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

 از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در روز پایانی نیز بازدید از پایگاه هورامان و بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نیز نشست با انجمن‌ها و جوامع بخش خصوصی استان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.