مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از راه‌اندازی اولین مرکز آموزش نساجی سنتی (موج بافی) با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در دیدار با مدیرکل فنی و حرفەای استان اظهار کرد: در راستای حفظ، احیا و توسعه بازار نساجی سنتی در کردستان مرکزی برای آموزش و ترویج این حرفه و رشته سنتی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: توسعه آموزش‌های تولید محور در حوزه صنایع دستی با تاکید بر احیا رشته‌های در حال منسوخ و همچنین آموزش شاغلین صنایع صنایع دستی به منظور هم افزایی و ایجاد زمینه ارتقا و رشد توانایی‌های حرفه‌ای از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح و مصوب شد.

او افزود: با توجه به انتخاب کردستان به عنوان مرکز آموزش تربیت مدرس بوم گردی در کشور مقرر شد از این ظرفیت با محوریت شهر‌ها و روستای دارای قابلیت در این حوزه، کارگروهی با مشارکت دو اداره کل و متشکل از کارشناسان خبره این حوزه تشکیل شود.

گویلیان در ادامه گفت: آموزش غذا‌های سنتی و محلی کردستان به منظور حفظ و توسعه این بخش از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مصوب شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.