رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آمار مبتلایان در برخی استان‌ها رو به افزایش است و اگر همین شیب ادامه داشته باشد شاهد پیک پنجم خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در چند هفته گذشته در سطح استان آمار ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ شرایط ثباتی پیدا کرده و هر روز بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار بستری روزانه و بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ بیمار بستری در بیمارستان متغیر است.


بیشتر بخوانید 


او ادامه داد:، اما کاهشی که بعد از پیک چهارم انتظار داشتیم محقق نشد و عوامل متعددی به ویژه عادی انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی و نزدن ماسک در مجامع عمومی در این خصوص تاثیرگذار بودند.

هاشمی بیان کرد: متاسفانه در استان‌های جنوبی کشور شاهد افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا هستیم و استان‌های دیگر نیز آمار مبتلایان رو به افزایش است و اگر همین شیب ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد پیک پنجم خواهیم بود.

او تاکید کرد: باز هم از مردم تقاضا دارم مسائل و شیوه نامه های بهداشتی و دوری از تجمعات و دورهمی‌ها را رعایت کرده و از زدن ماسک غافل نشوند.

هاشمی گفت : مسئله رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرید، چون در غیر اینصورت پیک پنجم ما را داغدار عزیزانمان خواهد کرد چرا که این بیماری کشنده است و هنوز درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.