هاشمی گفت: آمار مبتلایان در برخی استان‌ها رو به افزایش است و اگر همین شیب ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد پیک پنجم خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در چند هفته گذشته در سطح استان آمار ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹  هر روز بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار بستری روزانه و بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ بیمار بستری در بیمارستان متغیر است.


بیشتر بخوانید


هاشمی افزود: اما کاهشی که بعد از پیک چهارم انتظار داشتیم محقق نشد و عوامل متعددی به ویژه عادی انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی و نزدن ماسک در مجامع عمومی در این خصوص تاثیرگذار بودند.

او عنوان کرد: متاسفانه در استان‌های جنوبی کشور شاهد افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا هستیم و استان‌های دیگر نیز آمار مبتلایان رو به افزایش است و اگر همین شیب ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد پیک پنجم خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد:از مردم تقاضا دارم مسائل و دستورالعمل های بهداشتی و دوری از تجمعات و دورهمی‌ها را رعایت کرده و از زدن ماسک غافل نشوند.

هاشمی افزود: مسئله رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرید، چون در غیر اینصورت پیک پنجم ما را داغدار عزیزانمان خواهد کرد چرا که این بیماری کشنده است و هنوز درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.