معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح نشاط معنوی از ۱۰ تیر لغایت ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حجت الاسلام صفری معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت : همزمان با سراسر کشور طرح ویژه غنی سازی اوقاف فراغت در تابستان با عنوان طرح نشاط معنوی در ۳۵بقعه متبرکه استان نیز برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید 


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان افزود : این طرح از ۱۰ تیر لغایت ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

او افزود: مخاطب طرح نشاط معنوی دختران و پسران دانش آموز از رده سنی ۸ الی ۱۸ سال هستند.

حجت الاسلام صفری تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان و استفاده از ابزار‌های روز و روش‌های جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط گیری موثر را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: زمینه سازی تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی در این طرح دنبال می‌شود.

او  با بیان اینکه طرح نشاط معنوی امسال به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود گفت :  در شیوه حضوری مانند گذشته و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، کلاس‌ها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می‌گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اعلام کرد: در روش حضوری کلاس¬های آموزشی معارفی از جمله قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، مهارت‌های ده گانه زندگی مانند مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس و فنی و هنری از جمله نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

او افزود : با توجه به اجرای طرح شمیم خدمت در مراکز افق با هدف توانمند سازی مجاوران و زائران بقاع متبرکه و رونق اشتغال در مناطق کم برخوردار، مهارت آموزی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی بقاع مجری طرح نشاط معنوی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود : برگزاری کلاس‌های اموزشی طرح نشاط معنوی تابع تصمیمات ستاد استانی مقا بله با کرونا بوده و در صورت تشخیص مراجع دارای صلاحیت این فعالیت‌های به صورت حضوری کاهش یافته و آموزش مهارت‌ها در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

او گفت : در برگزاری طرح نشاط معنوی ۱۲ نفر از مبلغان بومی و ۸ نفر از اعزامی از قم با اوقاف خراسان شمالی همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام صفری گفت : غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکار‌های موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.