رئیس جمهور آمریکا از وجود شکاف عمیق در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: در رابطه با موضوعات زیادی در آمریکا دچار شکاف عمیق هستیم.

بر این اساس، رئیس جمهوری آمریکا گفت: زمانی که من ۵ ماه پیش مراسم تحلیف خود را به جای آوردم تمام تلاش خود را برای متحد کردن آمریکا بکار گرفتم. من مشکل بودن این موضوع را قبول دارم. به نظرم برخی از دوستانم در رسانه‌ها می‌گویند که این غیر ممکن است. ما در رابطه با موضوعات زیادی دچار شکاف هستیم.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به ساختار خراب زیر ساخت‌های کشورش گفت: از هر ۵ مایل بزرگراه و جاده در آمریکا یک مایل آن در وضع بد قرار دارد. البته وضع برخی از ایالت‌ها به مراتب از این هم بدتر است. از ساخت حدود ۵۰ درصد از پل‌های ما بیش از ۵۰ سال گذشته است. از نظر مهندسان بیش از هزار پل در ویسکانسین دچار مشکلات ساختاری هستند. تنها هزار پل در ویسکانسین این وضع را دارند. حالا ببینید که در سراسر کشور وضع چگونه است. بیشتر پل‌های آمریکا به تعمیر و بازسازی نیاز دارند. عبور کامیون از روی بیش از ۶۰۰ پل در ویسکانسین ممنوع است.

وی افزود: برای مثال به شهر میلواکی توجه کنید. آب این شهر به سرب آلوده است. حتی مقدار کمی سرب می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامتی افراد وارد کند. لوله‌های آب ۱۰ میلیون خانه در آمریکا به سرب آلوده است. ۴۰۰ هزار مدرسه در معرض خطر آلودگی آب با سرب قرار دارند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اجازه بدهید که شفاف باشیم. کار‌های زیادی برای انجام مانده است. من همچنان به مبارزه خود ادامه می‌دهم. من به تعامل با کنگره برای تصویب طرح اقتصادی خود متعهد هستم.

گفتنی است دولت بایدن در ابتدا تلاش می‌کرد لایحه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری را برای بهبود زیرساخت‌ها و جاده‌های آمریکا به تصویب برساند. با این حال، با سنگ اندازی جمهوری خواهان در کنگره، این میزان به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت. گرچه هنوز میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا حاضر به حمایت از این طرح نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۴۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
الهی شکر آخرش این شکاف تروریستها رامی بلعد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
آمریکا محکوم به نابودیه چون افراط گرایی محکوم به نابودیه
آخرین اخبار