یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد حمله آمریکا به نیرو‌های بسیج مردمی، نقض آشکار حق حاکمیت عراق است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جلال الدین الصغیر (ابوضیاء) یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در مصاحبه با پایگاه خبری العهد تاکید کرد: حمله آمریکا نقض حق حاکمیت عراق است و این تجاوزات از زمان (ترور) فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، بار‌ها تکرار شده است.

الصغیر تصریح کرد: تجاوزات آشکار عادت آمریکاست.

وی افزود: هر (جریان و جنبش) انقلابی که تلاش می‌کند آزادی و امنیت را برای کشورش به ارمغان آورد، مورد تعرض قرار می‌گیرد مگر اینکه این جنبش‌ها فرمانبردار و وابسته به آمریکا باشند.

این فرمانده در ادامه گفت: ملت عراق باید با حضور آمریکا مخالفت کنند چرا که مردم یک کشور درباره اداره آن آگاهترند. دنیا شاهد بود بسیج مردمی و نیرو‌های امنیتی عراق، داعشی‌هایی را بیرون کردند که ساخته و پرداخته آمریکا بودند و سرزمین مان را از شر این غده تروریستی نجات دادند و آزاد کردند.

الصغیر گفت: حمله اخیر آمریکا در چارچوب تضعیف عراق و نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی صورت گرفت. وی افزود: بسیج مردمی برای دفاع از عراق در برابر همه اقدامات تجاوزکارانه، زیر پرچم نیرو‌های مسلح، آمادگی دارد.

بامداد روز (دوشنبه) نظامیان آمریکایی با جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ مواضع نیرو‌های مقاومت را در شهر القائم در نوار مرزی با سوریه هدف قرار دادند که بر اثر آن چهار نیروی الحشدالشعبی به شهادت رسیدند. پنتاگون در بیانیه‌ای ادعا کرد که این حمله را در راستای حمایت از منافع خود در عراق انجام داده است.

این درحالی است که آمریکا به موجب مصوبه پارلمان عراق باید تمامی نیرو‌های خود را از سراسر خاک این کشور خارج کند و اقدام امروز واشنگتن نقض قوانین و حاکمیت عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۱۳ ۰۸ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد:
باید آمریکایهای اشغالگر تروریست جنایتکاران غارتگران رو ترک عادتشون بدهید انتقام حق حزب الله است ادبش کنید اخراجشان کنید اگر نرفتند نابودشان کنید .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار