در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گناهانی که انسان را بهشتی می‌کنند! + فیلم

گاهی گناهانی وجود دارند که انجام آنها باعث بهشتی شدن و عاقبت به خیری انسان می‌شود!

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: آنچه تا کنون در آیات و روایات به دست ما رسیده، این است که آدمی همیشه با انجام اعمال صالح و کار نیکو، عاقبت به خیر و رستگار می‌شود؛ اما گاهی گناهانی هم وجود دارند که باعث بهشتی شدن و عاقبت به خیری انسان می‌شود!


بیشتر بخوانید


وی در ادامه گفت: اولین قِسم از گناهانی که باعث عاقبت به خیری می‌شود، گناهانی است که دیگران در حق ما مرتکب می‌شوند؛ به عنوان مثال اگر کسی دروغ، غیبت یا تهمتی در حق من انجام داده باشد و از من حلالیت نطلبد و جبران مافات نکند، در نتیجه یا از گناهان من به نامه اعمال او اضافه می‌شود و یا از ثواب‌های او به نامه اعمال من اضافه می‌شود و فردای قیامت هنگامی که نامه اعمالم را مشاهده می‌کنم، می‌بینم برخی از گناهانی که مرتکب شده ام نیست یا ثواب‌هایی در آن نوشته شده که انجام نداده ام؛ همه این جابجایی ثواب‌ها و گناهان به دلیل همان گناهی است که دیگری در حق من انجام داده و باعث بهشتی شدن من شده است.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف بروجردی را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: گناه ، بهشت ، رستگاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۲۴ ۰۸ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید در تیتر این خبر می نوشتید گناهان گنهکارانی که شما کم گناهان را بهشتی می کنند نه اینکه بنویسید گناهانی که انسان را بهشتی می‌کنند!!!! گناه که انسان را بهشتی نمی کند!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار