با گرم شدن هوا ؛

اداره کل منابع طبیعی همدان نسبت به خطر آتش سوزی مراتع هشدار داد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با توجه به قرار گرفتن در فصل خشک سال نسبت به وقوع حریق‌های عمدی و سهوی توسط مردم هشدار داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیارخزایی, مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: رهاکردن بطری‌های پلاستیکی در طبیعت عاملی برای بروز آتش‌سوزی است به‌گونه‌ای که این بطری‌ها در طبیعت به‌صورت ذره‌بینی عمل می‌کنند و با جذب نورخورشید مستعد شعله‌ور شدن داشته و موجب بروز آتش‌سوزی می‌شود.

او با بیان اینکه بروز حریق در فصل تابستان یکی از معضلات مراتع است، افزود:در استان همدان گونه‌های گیاهی گون مهمترین گونه‌های گیاهی محسوب می‌شوند که گیاهانی کم آب‌بر هستند و عشایر و سایر شهروندان باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به خشکسالی در امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت خشکی مراتع بهره‌برداران باید متناسب با شرایط فعلی تنها به فکر بهره‌برداری و عشایر تنها به دنبال تأمین علوفه دام‌ها در مراتع نباشند، بنابراین باید مسئولان و مردم از طبیعت که تضمین‌کننده آیندگان است، مراقبت کنند.

خزایی با اشاره به ارائه آمار آتش‌سوزی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته ۸۴ هکتار از مراتع این استان مورد حریق قرار گرفت که این روند از سال ۹۵ تاکنون کاهشی بوده و امیدواریم در سال‌جاری این رقم همچنان روند کاهشی داشته باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.