طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور چهار شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در حال حاضر از مجموع ۳۶ شهرستان فارس چهار شهرستان لارستان، گراش، لامرد و اوز در جنوب استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

او افزود: ۱۷ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

قاسم‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت در برخی شهر‌های استان‌های همجوار استان فارس همچون بوشهر، هرمزگان، کرمان و یزد قرمز شده بود و با توجه ارتباطات مردم جنوب فارس با استان‌های جنوبی بروز چنین وضعیتی پیش بینی می‌شد.

او بیان کرد: نوع ویروسی که در شهرستان‌های جنوبی استان شیوع پیدا کرده بیشتر کرونای آفریقایی و هندی است که باوجود مراقبت‌های صورت گرفت و نظارت‌های انجام شده روند شیوع در این شهرستان‌ها شتاب گرفت.

قاسم‌پور گفت: براساس جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، مصوب شد که سفر‌ها و دورهمی‌ها و اجتماعات محدود و ممنوع شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: گروه‌های نظارتی نیز در استان مجددا فعال می‌شوند و بازرسی‌های میدانی در دستور کار فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و حوزه بهداشت و درمان قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد می‌شود.

او افزود: بحث دورکاری کارکنان دولت نیز با توجه به رنگ بندی انجام شده باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

قاسم‎ پور، درخصوص ممنوعیت انجام آموزش‌های حضوری هم گفت: به جز کنکور سراسری که طی روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه در چهار روز و چهار نوبت با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی خواهیم داشت، سایر آموزش‌ها و امتحانات به شکل غیر حضوری برگزار خواهد شد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان پشیبان مجددا فعال شده و آماده انجام کار است و سایر بیمارستان‌ها نیز آماده باش کامل هستند.

قاسم‌پور افزود: در شهرستان‌های جنوبی استان که دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند، به جز مشاغل گروه یک، فعالیت سایر مشاغل ممنوع است.

او از هموطنان خواست که به استان فارس سفر نکنند چرا که هیچگونه خدمات اسکان پیش بینی نشده و علاوه بر ممنوعیت برپا کردن چادر، مدارس و مهمانسرا‌های دولتی و خوابگاه‌های دانشجویی هم اجازه اسکان ندارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها نیز نظارت و کنترل سختگیرانه‌تر خواهد بود و با خودرو‌های متخلف برخورد خواهد شد.

بنابر اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازتا تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۰، ۲۹ مورد بیمار مبتلا به کرونای آفریقایی در شهرستان‌های شیراز، لامرد، لارستان، کازرون، سروستان، گراش و مهر و همچنین ۱۰ بیمار مبتلا به کرونای هندی در شهرستان‌های کازرون و لامرد، شناسایی شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار