جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا محدودیت و ممنوعیت‌های مرتبط با رنگ‌بندی شهرهای مختلف فارس تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسمپور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: از ۳۶ شهرستان استان فارس، ۴ شهرستان با وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان با وضعیت نارنجی و مابقی با وضعیت زرد مواجه‌ هستند.

او با اشاره به اینکه محدودیت در شهرستان‌های استان فارس  مناسب با رنگ‌بندی‌ها اعمال و مدیریت می‌شود، بیان کرد: در شهرستان‌هایی که وضعیت شیوع کرونا در آن‌ها قرمز اعلام شده، تنها گروه یک شغلی، اجازه فعالیت دارد.

قاسمپور، تصریح کرد: ورود و خروج خودرو‌ها از شهر‌های با وضعیت قرمز ممنوع، آموزش‌ها غیرحضوری برگزار می شود و برنامه‌های فرهنگی، آیینی، ملی و مذهبی و نماز جمعه  نیز تعطیل است.

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس ادامه داد: در شهرستان‌های قرمز کرونایی، دوایر مختلف دولتی و نیمه دولتی و خصوصی تنها یک سوم نیروی انسانی باید در محل خدمت حاضر باشند و مابقی افراد به شکل دورکاری انجام وظیفه کنند.

او، افزود: در شهر‌های مواجه با وضعیت نارنجی نیز اجرای دور کاری و حضور یک دوم نیرو‌های اداری در محل کار الزامی است.

قاسمپور، با بیان اینکه مجموع کل تردد‌ها در نوروز امسال نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد کاهش داشته، اضافه کرد: بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و فرهنگی استان فارس نیز نوروز امسال در مقایسه با سال ۹۸ نیز کاهش ۷۸ درصدی را تجربه کرده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: از ابتدای اعمال محدودسازی تردد‌ها در پارسال تاکنون به ویژه ورود پلاک‌های غیربومی، ۳۶۵ هزار و ۱۰۹ مالک خودروی متخلف جریمه شده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.