با بسته خبرهای انتظامی استان کرمان طی شنبه ۵تیرماه با سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ امیر معین الدینی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از ورود کامیون‌ها به شهر کرمان براساس مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان با شرایط خاص امکان پذیر است.

اوافزود: به منظور رعایت حقوق شهروندی وکمک به حل مشکلات رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیز امکان انجام تردد‌های ضروری بعضی از کامیون‌ها در معابر شهری این دسته از وسایل نقلیه در سه گروه تقسیم بندی وضوابط تردد آن‌ها مشخص شده است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در خصوص گروه اول تصریح کرد: این گروه شامل وسایل نقلیه‌ای است، که مجاز به عبور و تردد روزانه در شهر هستند و شامل تانکر‌های حامل مواد سوختی برای عرضه کنندگان درون شهری، کامیون‌های حامل مواد غذایی فاسدشدنی و دارویی، کامیون‌هایی که در حوزه خدمات عمومی و امداد و نجات بکارگیری می‌شوند و خودرو‌های سنگین نظامی و انتظامی که انجام ماموریتشان مستلزم تردد شهری است و همچنین اتوبوس‌های درون شهری در این گروه قرار دارند.

سرهنگ معین الدینی گفت: گروه دوم شامل وسایل نقلیه سنگینی است که مجاز به تردد درون شهر هستند، ولی محدودیت زمان و مکان در خصوص آن‌ها اعمال و بایستی قبل از ورود به شهر مجوز کتبی از پلیس راهور دریافت کنند که شامل کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی و محموله‌های ادارات وسازمان‌ها ونیز تانکر‌های سوخت رسان برون شهری می‌شوند.

او گروه سوم را وسایل نقلیه سنگینی دانست که به هیچ عنوان مجاز به ورود به شهر کرمان نیستند و شامل کامیون‌های حامل مواد خطرناک، تراکتور‌های کشاورزی ونیز کامیون‌ها واتوبوس‌هایی که مبداء و یا مقصد آن‌ها شهر کرمان نیست.

معین الدینی گفت: تردد کامیون‌ها درسطح شهر کرمان جهت تخلیه و بارگیری از ساعت ۲۱ الی ۶ صبح هرروز ودر ایام تعطیل در کلیه ساعات شبانه روز مجاز است.

او در خصوص توقف کلیه وسایل نقلیه سنگین در معابر شهر کرمان در تمامی ساعات شبانه روز (ایام تعطیل وغیر تعطیل) تصریح کرد:توقف این وسایل مطلقاً ممنوع بوده واین ممنوعیت شامل هر سه گروه می‌شود و رانندگان وسایل نقلیه سنگین بایستی از توقف گاه‌های موجود در اطراف شهر ویا پایانه‌های بار در خارج از شهر استفاده کنند

دپوی ۶۰۴ کیلو موادمخدرلو رفت

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۵۲۴ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۷۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس شهرستان های"بم و کرمان" و با همکاری اطلاعاتی پلیس استان سمنان خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: در پی انعکاس گزارشی از سوی پلیس استان"سمنان"به پلیس کرمان مبنی بر دپوی محموله‌های سنگین مواد مخدر در چند منزل مسکونی در محدوده شهر"بم، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های بم و کرمان در یک عملیات مشترک وارد عمل شده و موقعیت مکانی منازل مورد نظر را شناسایی کردند.

او افزود: در این عملیات ضربتی ماموران ضمن هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از ۳ منزل مسکونی در مجموع ۵۲۴ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۷۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف و در این رابطه ۲ متهم که قصد داشتند این محموله‌ها را به تدریج به دست سایر رابطان خود در دیگر نقاط کشور برسانند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دست یابی پلیس به اطلاعات خوبی در رابطه با سایر افراد و قاچاقچیان خرد و کلان مرتبط با این متهمان گفت: در سایه اشرافیت اطلاعاتی و همکاری مسئولانه شهروندان و همانطور که کار اطلاعاتی پلیس استان سمنان منجر به کشف این محموله سنگین مواد افیونی در استان کرمان شد، سوداگران مرگ و عاملان نابودی نسل جوان باید در هر کجای کشور منتظر ضربات سنگین خادمان نظم و امنیت باشند.

دستگیری زوج بدل انداز طلاجات درنرماشیر

فرمانده انتظامی نرماشیر از دستگیری یک زوج بدل انداز طلای قلابی در عملیات ماموران کلانتری مرکزی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ رضا زیدآبادی گفت: در پی گزارش یکی از طلا فروشان مبنی بر یک فقره بدل اندازی طلا در مرکز شهر توسط یک خانم، بلافاصله تیم گشت کلانتری به محل اعزام شد.

او بیان کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک خانم قصد داشته یک زنجیر بدلی طلا به وزن ۴۷ گرم را که روی آن آبکاری طلا شده بود با ترفند‌های فریبنده به قیمت ۵۲۰ میلیون ریال به فروش برساند که در همان طلافروشی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی نرماشیر بیان داشت: این متهم که اهل یک استان دیگر بود در بازجویی‌های پلیس به همدستی همسرش در بدل اندازی طلا اعتراف کرد که با شگرد‌های پلیسی همسر این خانم نیز دستگیر و در بازرسی از خودروی آن‌ها چند فاکتور جعلی، تعدادی ابزار آبکاری طلا و انواع طلاجات بدلی کشف شد.


کشف تریاک با گزارش مسئولانه  یک شهروند

فرمانده انتظامی منوجان از توقیف یک دستگاه خودروی پراید و کشف ۱۸۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در پی گزارش مسئولانه یکی از شهروندان خبر داد.

سرهنگ منوچهر نوری گفت: به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برابر گزارش یک شهروند مبنی بر وجود مقادیری مواد مخدر در یک دستگاه خودروی پراید فاقد پلاک پارک شده در خیابان خلیج فارس شهر منوجان، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران پس بررسی و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی در بازرسی از این خودرو ۱۸۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان منوجان ضمن قدردانی از این شهروند و سایر افرادی که با مشارکت‌های مسئولانه خود، پلیس را در تامین نظم و امنیت جامعه یاری می‌کنند بیان داشت: با تشکیل پرونده و ارسال آن به مرجع قضائی شناسایی و دستگیری فرد یا افراد مرتبط با این محموله در دستور کار پلیس قرار دارد.


توقیف تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهربابک

سرپرست فرماندهی انتظامی شهربابک از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه تانکر حمل سوخت عبوری از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن عبدلی افزود: ماموران دایره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی هنگام کنترل محور اصلی شهرستان یک کامیون حامل سوخت را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون مشخص شد محموله ۳۰ هزار لیتری گازوئیل آن به صورت غیرمجاز بارگیری شده و به منظور قاچاق به سمت مناطق شرقی کشور در حال انتقال است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهربابک با اشاره به معرفی راننده این تانکر به مراجع قضائی گفت: پلیس بنا به وظایف ذاتی خود و با توجه به ضرر و زیان بسیار زیاد ناشی از قاچاق فرآورده‌های سوختی با جدیت با هرگونه فعالیت غیرمجاز برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار