مدیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: برداشت اول محصول یونجه از مزارع زنجان که از اواخر اردیبهشت آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مقدمی مدیر جهادکشاورزی زنجان گفت: برداشت اول محصول یونجه از اراضی کشاورزی زنجان که از اواخر اردیبهشت آغاز شده همچنان ادامه دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود که از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه آبی و دیم در چین اول ۱۴ هزار تن علوفه‌تر برداشت و پس از خشک کردن و بسته بندی در اختیار دامداران قرار گیرد.

مقدمی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم، سیاست حمایت از توسعه و تولید علوفه، جزو برنامه‌های اولو یت دار جهاد کشاورزی استان زنجان است.

مدیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: توسعه کشت علوفه‌های نوین کم آب بر، از جمله سورگوم با توجه به نیاز دامداران جهت تعلیف دام و مزایای بسیار زیادکشت سورگوم از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان زنجان است.

او افزود: برداشت تا ۳ چین، نیاز آبی یک سومی نسبت به ذرت و ارزش تغذیه‌ای به مراتب بالاتر از ذرت، افزایش تولید شیر تا ۳۰ درصد، کیفیت نشاسته بالا و درصد پروتئین بالا تا ۹ درصد و اختصاص ۴۰ درصد یارانه خرید بذر از جمله مزایای سورگوم است و به دامداران توصیه می‌شود که از این محصول در جیره غذایی دام‌ها استفاده کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.