معاون فنی جهاد کشاورزی ماهنشان:

سالانه ۲ هزار تن گوشت قرمز در ماهنشان تولید می شود

سرشار گفت: بیش از ۲هزار و ۳۹۳ تن گوشت قرمز در ماهنشان تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از نیاز استان زنجان را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرشار معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه ماهنشان در تولید گوشت قرمز رتبه سوم استان زنجان را داراست، گفت: ۲۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان ماهنشان وجود دارد که بخش زیادی از نیاز استان زنجان را تأمین می‌کند.


او با اشاره به اصلاح نژاد گوسفند افشاری گفت: بعد از تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه زنجان و با همکاری جهاد کشاورزی، اصلاح نژاد گوسفند افشاری در ماهنشان شروع شده و پس از حصول نتیجه بسیار مطلوب آن، در روستا‌های دیگر نیز ترویج داده شد.


معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان ادامه داد: افزایش تولید، وزن دهی، چند قلوزایی، کاهش ضریب تبدیل غذایی، افزایش راندمان تولید گوشت، شیر و پشم، افزایش کیفیت پشم و تراکم و قطر پشم از مزایای اصلاح نژاد گوسفند افشاری است.


سرشار با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان ماهنشان رتبه‌ نخست اصلاح نژاد گوسفند افشاری را در استان زنجان داراست، افزود: تاکنون بیش از صد گله‌ در روستا‌های شهرستان ماهنشان اصلاح نژاد شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.