مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت:برای بهره‌برداری از سامانه کمک ناوبری آی ال اس فرودگاه ساری در انتظار هواپیمای فلایت چک هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از نصب سامانه کمک ناوبری آی ال اس در فرودگاه دشت ناز ساری خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این سامانه منتظر وارسی هواپیمای فلایت چک و دریافت صلاحیت هستیم.

او افزود:عملیات احداث سکو‌های پایه و نصب آنتن‌های سامانه در دو سوی باند و در قالب دو سامانه فرعی راهنمایی‌های عرضی هواپیما (لوکالایزر) و راهنمایی‌های عمودی هواپیما (گلاید پث) به اتمام رسیده است.

وطن‌خواه گفت: به موازات نصب این سامانه، به دنبال نصب دستگاه هواشناسی RVR نیز هستیم که این دو اقدام باعث می‌شود حداقل دید مورد نیاز برای فرود هواپیما‌ها در فرودگاه ساری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

او افزود: معمولا حداقل دید مورد نیاز هواپیما در این فرودگاه با توجه به طرح‌های دیگر تقرب و فرود مبتنی بر سایر سامانه‌های کمک‌ناوبری، ۲ هزار متر افقی است. اما با بهره‌برداری از سامانه آی ال اس در فرودگاه ساری، این رقم به ۱۰۰۰ متر کاهش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به رایزنی‌های برای تکمیل چراغ‌های روشنایی باند فرودگاه، گفت: در صورت نصب چراغ‌های تقرب (اپروچ) حداقل دید مورد نیاز به ۸۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند.

او افزود: این چراغ‌ها را در حال حاضر در اختیار داریم، اما زمینی که پشت باند قرار دارد و چراغ‌ها باید در آن نصب شود، متعلق به نهاد دیگری است که هم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هم مقامات استانی در حال رایزنی برای تملک این زمین هستند. امیدواریم در آینده نزدیک، چراغ‌های تقرب باند فرودگاه نیز نصب شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار