مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های کردستان در روز پنج شنبه ۲۷ خرداد ماه را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماراتن تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات شب گذشته تمام شد، روز‌هایی که از همان ثانیه‌های آغازین آن می‌شد رقابت تنگاتنگ نامزد‌های انتخاباتی را حس کرد و کافی است در این روز‌ها سری به خیابان‌ها، کوچه‌ها و فضای مجازی زد تا این شورونشاط انتخاباتی را در سراسر نقاط ایران از شهر‌های بزرگ و کوچک گرفته تا روستا‌هایی دورافتاده احساس کرد.

امروز و بصورت همزمان، عملیات ضد عفونی کلیه شعب اخذ رای شهر و روستای استان و آماده سازی اقدامات اولیه توسط شبکه بهداشت و درمان آغاز شد و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

۹۰۰ ناظر بهداشتی بر شعب اخذ رای کردستان نظارت می‌کنند

کمال ابراهیمی مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹۰۰ ناظر بهداشتی بر یک هزار و ۴۱۸ شعبه اخذ رای طی روز‌های ۲۷ و ۲۸ خرداد در فرآیند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نظارت می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه مردم و رای دهندگان باید رعایت کاملی را مدنظر داشته باشند، افزود: ناظران بهداشتی در طول برگزاری فرآیند انتخابات نظارت مستمری خواهند داشت.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه فردا از محل شعب اخذ رای و چیدمان میز و صندلی عوامل برگزاری انتخابات و مسیر رفت و آمد رای دهندگان بازدید می‌شود، اضافه کرد: در صورت وجود نقایص احتمالی، تذکر لازم برای رفع آن داده خواهد شد.

ابراهیمی گفت: روز انتخابات هم ناظران در شعب اخذ رای حضور دارند و نهایت پیشگیری از تراک جمعیت را به عمل آورده و همه مسائل بهداشتی را کنترل می‌کنند تا بهداشت و سلامت رای دهندگان به صورت کامل تامین شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

خانه مطبوعات کردستان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد

خانه مطبوعات استان کردستان با صدور بیانیه‌ای از همه اقشار مختلف مردم استان دعوت کرد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.

در بیانیه خانه مطبوعات استان کردستان به مناسبت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا آمده است: مردم شریف استان کردستان؛ ۲۸ خرداد ماه روزی مهم در تاریخ سیاسی ایران و روزی برای تعیین سرنوشت مان است.

در ادامه این بیانه تاکید شده است: مشارکت در تعیین سرنوشت هم یک حق و هم یک تکلیف مهم برای آحاد مردم، نخبگان و اهالی رسانه است از این رو خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کردستان بدون جانبداری از هیچ یک از کاندیدا‌های محترم ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و جناح‌های سیاسی به عنوان یک نهاد صنفی مردم شریف استان را به مشارکت فعال در انتخابات پیش‌رو دعوت می‌کند.

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۱۵ نشریه در استان کردستان مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه، ۶۶ نشریه شامل ۱۳ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، ۱۱ ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و ۱۱ دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل می‌دهد. ۱۳۷ خبرنگار عضو اصلی و ۶ نفر عضو افتخاری نیز در خانه مطبوعات کردستان عضویت دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.