مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های کردستان در روز چهار شنبه ۲۶ خرداد ماه را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مردم در سراسر کشور آماده حضور حداکثری در انتخابات هستند تا دوباره حماسه بیافرینند. این روز‌ها اقشار مختلف جامعه می‌گویند روز ۲۸ خرداد مشارکت گسترده‌ای در انتخابات دارند.

تا انتخابات دو روز بیشتر نمانده و شور و هیجان آن نیز در فضای سیاسی کشور قابل مشاهده است. نظرسنجی‌های متنوعی هر روز در سطح کشور منتشر می‌شود که باعث شده انتخابات همچنان موضوع اول گفتگو‌های این روز‌های مردم باشد.

انتخابات شورای شهر هم در کنار ماراتن انتخابات ریاست جمهوری بر رونق این فضای انتخاباتی افزوده است. نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر نیز از فرصت باقیمانده تبلیغات انتخابات در حال بهره برداری هستند و فضا‌های شهری را غرق در پوستر‌های تبلیغاتی کردند.

فضای مجازی نیز این روز‌ها مانند فضای حقیقی مملو از محتوا‌های انتخاباتی شده است تا انتخابات در تمام ابعاد پرشورتر دنبال شود.

از دیگر سو سخنرانی‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی باعث شده مردم با برنامه‌های این نامزد‌ها برای استان خودشان بیشتر آشنا شوند. در عین حال برخی از نامزد‌ها سفر‌های استانی را نیز به کمپین‌های تبلیغاتی خود اضافه کرده بودند تا از نزدیک مردم را در جریان اولویت‌های کاری خودشان قرار دهند.

تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۶ خرداد پایان می‌یابد.

حوزه هنری از هنرمندان کردستانی برای مشارکت در انتخابات دعوت کرد

حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حماسه‌ای دیگر برای تحقق مردم سالاری دینی در راه است.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بنام خداوند سبحان

مردم فهیم کردستان

هنرمندان و نخبگان استان

نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه دو اصل جمهوریت و اسلامیت بر پا شده که بر اساس اصل ششم قانون اساسی که میثاق ملی و تنها منبع وثیق قدرت و اقتدار مردم و کشور است «امور کشور باید به اتکای آرای عمومی از راه انتخابات و یا همه‌پرسی اداره شود»، بنابراین پایه‌های اساسی مشارکت سیاسی شهروندان در تمامی سطوح، از صندوق‌های رأی آغاز، ولی به آن ختم نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: تحقق و نهادینه شدن مشارکت سیاسی واقعی در تمامی سطوح از طریق شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها، مقدمه و شرط ضروری تحقق اصل جمهوریت بوده و این فرایند در کنار معیار‌های اسلامی موجب گردش نخبگان در نظام سیاسی، انسجام ملی و توازن معقولی بین اقتدار دولت و حکومت از یک طرف و قدرت ملی از طرف دیگر خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: حماسه‌ای دیگر برای تحقق مردم سالاری دینی در پرتو حاکمیت دین رحمانی، عقلانیت، خرد جمعی، ارزش‌های اسلامی و ایرانی در ایران اسلامی در حال رقم خوردن است. در حالی که جهان نظاره گر شیوه حضور دوباره مردمان سرزمین اسلامی در تعیین سرنوشت خودمی باشد دشمنان با امید نفوذ در باور مردمان این سرزمین با بهره گیری از ابزار‌های مختلف و هزینه‌های فراوان با زدن ماسک همراهی با مردم درصدد ایجاد یأس و ناامیدی در مردمی هستند که با گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در ۳۷ انتخابات در تعیین سرنوشت خود دخیل بوده اند و با مشارکت بالای خود و پشتیبانی از نظام مردمی انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امسال نیز ۲۸ خرداد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخاب شورا‌های شهر و روستا را پیش رو داریم که گرمای حرارت تحقق خواست و اراده مردم منجر به ذوب شدن یخ‌های جنگ سرد در سیاست داخلی و خارجی شده و با آزاد نمودن انرژی جوانان این کشور دوران نوینی را همسو با بیانیه گام دوم انقلاب شاهد خواهیم بود.

دوران نوینی که آغاز آن با انسجام هر چه بیشتر ملی همراه با تشکیل دولتی نخبه گرا و متخصص و به دور از شعار و تند روی باشد.

دولتی که با پشتوانه رأی ملت تلاش نموده و باعث خوشحالی و اعتلای نام ایرانی در دنیای کنونی و گره گشای مشکلات شهروندان ایرانی باشد. دولتی که بتواند در کنار دو قوه دیگر به تحقق آمال و آرزوی تمامی ایرانی‌ها در داخل و خارج کشور بپردازد و سایه رکود اقتصادی، تورم، نا امنی سیاسی و اجتماعی را از این مرز و بوم دور کند.

حوزه هنری استان کردستان با امید به آینده‌ای مملو از موفقیت و سربلندی برای ملت عزیز ایران در سایه توجهات حضرت حق و رهبری فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با دعوت از آحاد مردم همیشه در صحنه استان کردستان جهت حضور در این انتخابات سرنوشت ساز این اطمینان را می‌دهد که هنرمندان و فرهیختگان این دیار نیز همچون گذشته با حضور در صحنه‌های مهم انقلاب در این دوره نیز شورآفرینی کرده و در رقم زدن صحنه‌ای سرشار از امید و زیبایی برای کشور عزیزمان ایران با انتخاب اصلح‌ترین فرد برای ریاست جمهوری و اصلح‌ترین افراد برای مدیریت شهر و روستا شریک ملت بزرگ ایران اسلامی خواهند بود.

مشارکت در انتخابات لبیک به فرامین امامین انقلاب است

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان کردستان با بیان اینکه ولایتمداری مردم و مردم‌باوری و مردم‌داری مسوولان دلیل رسیدن به این جایگاه و سطح عزت و اقتدار است، اذعان کرد: مردم‌داری و مردم‌باوری از ویژگی‌های امامین انقلاب اسلامی بوده و مهمترین دغدغه امامین نظام مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است چرا که اساس نظام را برپایه نظر جامعه می‌دانند.

وزیری اظهار کرد: رسالت ملت ایران در قبال این باور امامین انقلاب لبیک به فرمان آنان و مشارکت حداکثری، بابصیرت و دشمن‌شکن در عرصه انتخابات است.

او خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌بینیم نظام اسلامی در جهان دارای قدرت برای مذاکره است قطعا ورودی آن از میدان‌ها گذشته است میدانی که شهدا و جوانان این مرز و بوم آن را بیمه کرده و به نفع کشور مصادره کرده‌اند.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی اسلامی استان کردستان افزود: قدرت تعاملات سیاسی و روابط سیاسی ایران در دنیا مثال‌زدنی و غیرقابل انکار است کشور ما در عرصه نظامی هم جزء قدرت‌ها بوده و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

وزیری با تاکید براین نکته که در اقتصاد اکتفا به نفت نکرده‌ایم و در سایر حوزه‌ها هم صادرات داشته‌ایم، عنوان کرد: به واسطه همین قدرتی که داریم از در مذاکره با ما صحبت می‌کنند و این فرصت‌های طلایی است که برای نظام ما اتفاق افتاده، فرصتی که نظام برای اعتلای جوانان به آن‌ها داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.