قربانی حضور رای اولی ها در انتخابات را تعیین کننده دانست و گفت: رای اولی‌ها افزون بر اینکه با انتخاب خود بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی تاثیرگذارند بر سرنوشت فردی خود نیز تاثیر می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از رای اولی‌ها به سفیران فرهنگی نام برد و اظهار داشت: دانش‌آموزانی که امسال شرایط رای دادن دارند امسال به جشن تکلیف سیاسی رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان پیام مشارکت حداکثری این گروه را در خانواده‌ها و گروه‌ها بسیار تاثیرگذار دانست.

او با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: شرکت در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور اصلح یک مساله عقلانی است.

قربانی بر انتخاب رئیس جمهور اصلح و توجه به معیار‌های رئیس جمهور توانمند تاکید کرد و گفت: یک رئیس جمهور خوب باید از هوش و ذکاوت خوبی برخوردار باشد و بتواند ارتباطات قوی با سایر کشور‌ها برقرار کند.

او همچنین داشتن دیانت، تقوا، دلسوز به مسایل مردم و انقلابی بودن را از ویژگی‌های یک رئیس جمهور لایق عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان حضور حداکثری رای اولی‌ها در انتخابات امسال را بسیار تعیین‌کننده دانست و گفت: رای اولی‌ها افزون بر اینکه با انتخاب خود بر سرنوشت سیاسی اجتماعی تاثیرگذارند بر سرنوشت فردی خود نیز تاثیرگذارند.

او تاکید کرد: تعیین یک رئیس جمهور خوب می‌تواند مشکلات مسکن و شغل جوانان را حل کند.

قربانی انتخابات را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی انتخابات زیادی برگزار شده است، اما در کشور‌های توسعه یافته گرچه انتخابات برگزار می‌شود، اما به تعداد محدود برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه برخی کشور‌های اروپایی و آمریکا درصدد دلسردکردن انتخابات و کمرنگ جلوه دادن مشارکت مردمی هستند اظهار کرد: این کشور‌ها خواستار پیشرفت و توسعه در ایران نیستند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، قبل از انقلاب در کشور ما یک انتخابات مجلس شورای ملی برگزار می‌شد که صاحبان املاک و وابسته به حکومت حق رای داشتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.