رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده شاهد افزایش سه تا پنج درجه‌ای میانگین دمای هواخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نشمیل احمدیانی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته میانگین حداکثر دمای هوای استان ۳۳ درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به روز ماقبل آن سه درجه افزایش را نشان داد.

او افزود: در این مدت "سلین اورامان" با دمای ۳۹.۶ درجه و "بابارشانی" با دمای سه درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه استان بودند و دمای شهر "سنندج" مرکز استان نیز مابین ۱۱ تا ۳۶ درجه در نوسان بود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان عنوان کرد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده جو استان پایدار بوده و در بیشتر ساعات روز آسمان صاف و آفتابی است، هرچند طی همین مدت در بعدازظهر‌ها شاهد وزش باد هستیم که برای روز پنجشنبه قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: طی این مدت به علت شرایط موجود، امکان آتش سوزی و گسترش آن در مراتع و جنگل‌های سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

احمدیانی یادآور شد: همچنین به علت انتقال گرد و خاک به نیمه غربی کشور تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی به خصوص از فردا (چهارشنبه) در سطح استان کاهش می‌یابد.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۸ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۱ میلی‌متر، ۳۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.