سلاجقه گفت: مردم فهرج و عنبرآباد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در کشور و استان کرمان پشت سر گذاشته اند.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک و احتمال وقوع طوفان در برخی مناطق استان کرمان به خصوص در شرق استان پدیده غالب است.

او با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید تا پایان هفته در شرق استان کرمان پیش بینی می‌شود، افزود: شدت وزش باد در شهرستان‌های ریگان، فهرج و زهکلوت بیشتر است.

سلاجقه با اعلام اینکه کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ریزگرد‌ها در این مناطق دور از انتظار نیست، بیان کرد: مردم از آمدن در فضای باز خودداری کنند و رانندگانی که قصد تردد از مسیر‌های استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان را دارند از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

او گفت: در روز‌های پایانی هفته شدت گرمای هوا کم تر می‌شود و هوا ۲ درجه خنک‌تر می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: در حالی که مردم فهرج و عنبرآباد، طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در کشور و استان پشت سر گذاشته اند، لاله زار با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.