مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه با بیان اینکه اوقاف کرمانشاه استانی موقوفه محور است،گفت : درآمد اوقاف در استان کرمانشاه غالبا از محل موقوفات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام صالحی مدیرکل اوقاف استان عملکرد اوقاف استان را در سال ۹۹ مثبت ارزیابی کرد و گفت : بیش از ۷۰ میلیارد ریال از قِبل درآمد موقوفات بسته معیشتی تهیه و در اختیار مردم آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

او گفت : اوقاف در استان کرمانشاه تمام توان خود را به کار گرفته که گوشه‌ای از مشکلات مردم را حل کند.

او احداث ۱۰ نیروگاه خورشیدی با تولید ۲۰۰ کیلووات انرژی را یکی از اقدامات سال ۹۹ دانست و افزود: درآمد برق از طریق این نیروگاه‌ها متعلق به بقاع متبرکه بوده و با این اقدام اوقاف قدمی در راه رفع کمبود برق در استان برداشته است.

حجت الاسلام‌صالحی احداث باغ دیم در اراضی بقعه امامزاده حسین (ع) روستای چوگان سنقر را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: پارسال در ۵ هکتار از اراضی این بقعه با استفاده از فناوری واترباکس باغ دیم احداث گردید که اگر نتیجه مطلوبی از آن بدست آید در دیگر اراضی انجام خواهد شد.

اعلام برنامه های دهه کرامت

مدیرکل اوقاف استان عملکرد اوقاف استان گفت : ویژه برنامه‌های دهه کرامت در دو بخش، از ۲۲ خرداد تا ۱ تیر همزمان با سراسر کشور در ۸ بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود .

صالحی گفت: بخش اول ویژه برنامه‌های دهه کرامت شامل جشن‌های مردمی دهه کرامت است که از ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) تا ولادت امام رضا (علیه السلام) در بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان برگزار خواهد شد.

او گفت : با توجه به شرایط کرونایی این جشن‌های مردمی در قالب راه اندازی کاروان شادی با نام شمیم کرامت خصوصا در سالروز ولادت امام رضا علیه السلام در بقاع متبرکه شاخص استان می‌باشد.

او برگزاری مراسم جشن ویژه روز دختر در یکی از بقاع شاخص استان با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: نورافشانی بقاع متبرکه در شب ولادت امام رضا (علیه السلام)، پخش نماهنگ‌های مرتبط با زیارت امام رضا و حضرت معصومه (علیهما السلام) و پخش صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) هر روز از ۸ صبح تا ۸ شب و ... از جمله برنامه‌های این دهه است.

حجت الاسلام صالحی افزود: بخش دوم این برنامه‌ها برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امام زادگان در روز پنجم ذی القعده مصادف با۲۶ خرداد می‌باشد که این روز در تقویم کشور به نام روز "تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه" نامگذاری شده است و در ۸ بقعه امامزاده ابراهیم، بقعه سیده فاطمه، زیارتگاه صاحب الزمان کرمانشاه، امامزاده باقر بیستون، امامزاده احمد سنقر، امامزاده علی اکبر اسلام آبادغرب، امامزاده ابراهیم و امامزاده سید جمال الدین کنگاور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.