شرکت دانش بنیان مپنا تنها دارنده دانش فنی ساخت بویلرهای بازتاب حرارتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا، در زمینه طراحی، تامین، ساخت، نصب و راه‌اندازی انواع بویلرهای بازیافت حرارتی،تولید همزمان برق و حرارت (CHP)، واترتیوب (پکیج/ صنعتی/ نیروگاهی) و تجهیزات جانبی مرتبط در بخش‌های نیرو، نفت و گاز، پتروشیمی و سایر صنایع در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

ساخت تجهیزات بویلر تا اوایل سال ۱۳۸۹ از طریق برون سپاری و استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران داخلی و در چارچوب سیستم منسجم مدیریت و نظارت بر تأمین کنندگان مپنابویلر صورت می‌گرفت.

قلب تپنده نیروگاهی کشور امروز تنها دارنده دانش فنی طراحی و ساخت بویلرهای بازتاب حرارتی کلاس f در مپنا بویلر است.

بویلرهایی که دوستدار محیط زیست هستند و پشت دوربین های گازی قرار می گیرند و انرژی دود را استفاده  و تبدیل به انرژی می کنند

بیاتی، مدیر ارتباطات شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا گفت: استاندارد های اجباری تکنولوژی این عصر از نیروگاه ها که با به روزسانی خطوط تولید همراه بود متخصصان جوان این شرکت دانش بنیان را به سمت بومی سازی برد .

بیاتی افزود:  براساس تولید داخلی و نگاه به سازمان متخصصان مپنا بویلر دست به کار شدند و چهار ماه تحقیق و تلاش تیمی سه نفره باعث دستیابی به دانش طراحی و دستگاه پیشگرم و تنش زدایی مبدل های حرارتی شد.

او گفت: یکی از تجهیزاتی که در عملیات تکمیلی و جوش و مونتاژ نیاز بود تا به روز شود و براساس استانداردهای ابلاغ شده حرکت کند بحث تنش گیری مبدل های حرارتی بود.

قربانی، طراح و ساخت دستگاه پیشگرم و تنش زدایی مبدل های حرارتی گفت: افزایش راندمان تولید، دقت در میزان افزایش، کاهش و نگهداشت دما با خطای کمتر از سه درجه بدون دخالت اپراتورها و کاهش اتلاف انرژی حرارتی از مزایای این دستاورد است که چنین تجهیزاتی را در کشور نداشتیم و ولتاژی که استفاده می شد در بحث ایمنی بسیار خطرناک بود.

قربانی افزود: بیش از ۷۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی حاصل ساخت این دستگاه است ضمن این که ما صاحب این تکنولوژی هستیم .

اما تفکر و خلاقیت متخصصان داخلی ایرانی به همین جا ختم نشد و برای ساخت دستگاه اجرای عملیات تست هیدرواستاتیک دست به کار شدند.

قربانی، مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت گفت: دستگاه هیدرواستانیک دستگاه منحصر به فردی است که نمونه اش در دنیا نیست، عملیات هیدرواستاتیک را بدون اپراتور انجام می دهد و خروجی و بازده کار را افزایش می دهد.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.