آقا محمدی گفت: کشور به لحاظ ظرفیت علمی در وضعیت مناسبی قرار دارد و باید فناورهای نوین را در بخش های مختلف با سرعت ایجاد کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از  پارک علم و فناوری البرز گفت:  روند گذشته ما را به‌جایی نمی‌برد و باید سرعت خود را در تهیه تکنولوژی‌های مورد نیاز کشور افزایش دهیم و باید  یک نقشه راهی از طریق زنجیره کردن اقتصاد، علم، فناوری و دانش در کشور ایجاد شود.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که با تدوین این نقشه راه در مرزهایی که زمینه مشترک وجود دارد نباید کار تکراری انجام شود افزود: این موضوع شامل تمام بحث‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی وامثال آن می‌شود.

او نکته مهم دیگر را حمایت از مراکز تحقیق و توسعه  دستگاه‌ها و شرکت‌ها دانست و گفت: لازم است تا در این زمینه حمایت‌های لازم انجام شود.

مدیر گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این که  باید نقشه راه ۱۰ تا ۱۵ ساله کشور را در زمینه توسعه فناوری تدوین کنیم،افزود:  در این نقشه راه باید نقش جهاددانشگاهی و سایر سازمان‌ها و شرکا تعریف شود. 

آقا محمدی با بیان اینکه باید خود را برای دوران پسا تحریم آماده کنیم  گفت: اگر خارجی‌ها ببینند در مسیر خودکفایی پیش می‌رویم باقیمت‌های پایین‌تر دوباره به کشورمان می‌آیند تا در آینده ما را وابسته کرده و به اهداف خودشان برسند. 

او  با اشاره به  این که برای دانشجویان کشور باید کار و شغل مناسب تهیه شود افزود: با حمایت تولید داخل می‌توان برای بسیاری از جوانان این مرزوبوم اشتغال‌زایی کرد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه خوب جهاددانشگاهی و تأکید بر اینکه این نهاد می‌تواند منشأ تحولات خوبی باشد گفت:  با آمادگی خوبی که در جهاددانشگاهی وجود دارد در گام اول باید  پروژه‌های فعلی مخصوصاً در دوران پسا تحریم حمایت شوند و در ادامه بودجه‌های تخصیص داده‌شده در زمان مناسب به آن‌ها اختصاص پیدا کند، زیرا این پروژه‌ها فقط به یک شرکت و نهاد اختصاص ندارند و می‌تواند باعث تحول در کشور شوند.

او افزود: باید با تقسیم‌کار بین جهاددانشگاهی، معاونت علمی و فناوری، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، مگاپروژه های فناورانه کشور طراحی شوند و در آن خطوط کلی آینده علمی کشور تا سال ۱۴۰۵ ترسیم شوند.

انتهای پیام/خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.