برخی نمایندگان جمهوری خواه سنای آمریکا گفتند مخالف اقدام جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در نشست گروه ۷ هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اخیراً در نشست گروه ۷ اعلام کرد واشنگتن موافق اعمال حداقل مالیات بر شرکت‌های خارجی به منظور حضور کشور‌های بیشتر و شرکت‌های چند ملیتی در داخل آمریکا است. اقدامی که سناتور‌های جمهوری خواه سنا به آن واکنش نشان دادند و اعلام کردند این مخالف توافقنامه جهانی گسترش همکاری‌ها در آمریکا است.

بر این اساس، این مخالفت جمهوری خواهان ممکن است موجب شود جو بایدن برای تصویب این قانون از بودجه آمریکا تنها به دموکرات‌ها متوسل شود.

با این حال، حقوقدانان و کارشناسان مالیاتی در واشنگتن تردید دارند که بایدن بتواند بدون جلب آرای جمهوری خواهان در این زمینه اقدامی انجام دهد. این قانون برای تصویب نیاز به موافقت حداقل دو سوم نمایندگان سنا دارد که ترکیبی از جمهوری خواهان و دموکرات‌هاست.

جان باراسو یکی از نمایندگان جمهوری خواه سنا درباره این معامله مالیاتی در نشست گروه ۷ گفت: این اقدام یک اشتباه بزرگ محاسباتی برای آمریکا محسوب می‌شود.

در توافقنامه وزرای دارایی نشست گروه ۷ مصوب شده که حداقل نرخ مالیات جهانی به ۱۵ درصد برسد و شرکت‌های کشور‌های بزرگ حق داشته باشند تنها برای ۲۰ درصد از سود مازاد خود مالیات پرداخت کنند.

یلن این اقدام را تصمیمی بی سابقه در کاهش نرخ جهانی مالیات خواند و گفت: این کار می‌تواند زمینه را برای رقابت در بازار‌های جهانی گسترش دهد.

پات تومی یکی دیگر از نمایندگان جمهوری خواه سنا در این باره گفت: این تصمیم درآمد خزانه داری آمریکا ناشی از مالیات را به شدت کاهش می‌دهد و موجب مشکلات بودجه‌ای برای کل کشور می‌شود.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد دموکرات‌ها هم اجازه ندهند اقتصاد آمریکا با این تصمیم عجولانه به خطر بیافتد.

تومی همچنین اظهار کرد: هیچ حمایتی در این خصوص از طرف جمهوری خواهان وجود ندارد؛ طرح رای گیری از اعضای یک حزب در این زمینه هم محکوم به شکست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار