استاندار زنجان:

رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود

حقیقی گفت: شهر‌های ابهر، خدابنده و خرمدره  وضعیت خوبی به لحاظ کنترل بیماری کرونا ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس بااشاره به اینکه کاهش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان زنجان روند کندی دارد، گفت: باید بدانیم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون فاصله اجتماعی تاثیر زیادی بر کنترل بیماری دارد.


او با بیان اینکه در شرایط کرونایی برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و انجام سفرهای غیر ضروری بسیار خطرناک است، افزود: وضعیت شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره به لحاظ مثبت شدن تست پی سی آر مناسب نیست و فرمانداران بایستی نسبت به این مهم تمهیدات لازم را بیاندیشند.


رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان با تاکید بر اینکه مراکز تجمیعی مورد استقبال مردم است و باید تقویت شود، افزود:  امکانات مورد نیاز علوم پزشکی بایستی تامین و در اختیار عوامل ذیربط قرار گیرد.

استاندارزنجان اولویت فرمانداران و مدیران را برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه برای مردم و همچنین کنترل بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: روند واکسیناسیون در استان زنجان  به خوبی در حال انجام است و استان زنجان جایگاه خوبی در کشور دارد.


حقیقی ادامه داد: در حال حاضر میزان اشغال روزانه تخت‌های بیمارستانی بخاطر کرونا ۲۹ تخت است و تا به امروز از ۳۴۹ هزار و ۷۰۷ نفر تست کرونا گرفته شده است.


او افزود: مراجعات سرپایی نیز در ۲ هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.