مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ادارات کردستان باید مصرف برق را در ساعات غیراداری ۹۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، ادارات استان باید در ساعات غیراداری و روز‌های تعطیل، مصرف برق خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

او افزود: ادارات در ساعات اداری باید ۵۰ درصد و در ساعات غیراداری تا ۹۰ درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند، در غیراینصورت برق آنان قطع خواهد شد.

لهونیان به افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش دما، کاهش بارش و کمبود تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی، مصرف انرژی به شدت بالا رفته و مشترکان در بخش‌های مختلف باید در این رابطه احساس مسوولیت کرده و در مدیریت بار با این شرکت همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه با هر یک درجه افزایش دما، مصرف برق یک هزار مگاوات بیشتر خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور داریم که ۶ هزار مگاوات آن مدیریت شده و چهار هزار مگاوات دیگر نیز نیازمند جبران از روش‌های مختلف است.

لهونیان پیک مصرف روزانه برق در استان را ۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و اظهار داشت: چنانچه هر مشترک در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴) یک لامپ ۱۰۰ واتی اضافی را خاموش کند، مصرف برق ۶۰ مگاوات مدیریت خواهد شد و مانع از اعمال خاموشی در استان می‌شود.

او از ادارات خواست دیزل ژنراتور‌ها را در ساعات اداری به مدار آورند و یادآور شد: مشترکان خانگی و تجاری نیز در ساعات اوج بار، از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و آن را به اواخر شب یا اوایل صبح موکول کنند.

برچسب ها: صنعت برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.