بخشدار مرکزی شهربابک گفت: ۵۲۱ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های شهربابک ثبت نام کرده اند.

مجتبی آرمند، بخشدار مرکزی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه در ۹۰ روستای بخش مرکزی شهرستان شهربابک، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها برگزار خواهد شد، گفت: پیش از این قرار بود در ۹۱ روستا انتخابات برگزار شود که متاسفانه به دلیل فوت یکی از داوطلبان روستای دهنه آبدر این آمار به ۹۰ روستا کاهش یافت.

او با اشاره به اینکه شمار روستا‌های دارای شرایط برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها در این شهرستان، نسبت به دوره قبل از ۸۷ به ۹۱ روستا افزایش یافت، افزود: همه شورای‌های اسلامی روستاهای این شهرستان شورای سه نفره و فقط روستای استبرق پنج نفره هستند.

آرمند  با اشاره به اینکه ۵۲۱ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های این شهرستان ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۴۶۱ نفر مرد و ۶۰ نفر زن هستند، گفت: در مجموع ۲۷۲ نفر به عنوان اعضای شورا اسلامی روستا‌های شهرستان شهربابک انتخاب خواهند شد.

او با بیان اینکه ۸۵ هزار و ۸۵۱ نفر جمعیت در روستا‌های بخش مرکزی شهربابک سکونت دارند،  بیان کرد:  تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند در مناطق روستایی این شهرستان انجام شده و تاکنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

بخشدار مرکزی شهربابک بیان داشت: انسجام و همدلی موجب تحقق شور و نشاط و همچنین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو خواهد شد.

او افزود: یکی از ضرورت‌های راهبردی انتخابات خرداد ۱۴۰۰، تلاش برای ایجاد توازن و تعادل بین دو اصل سلامت و مشارکت در انتخابات است.

آرمند به برخی سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: شورا‌ها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند.

او با اشاره به اینکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، تاکید کرد: اصل ایجاد شورا‌های اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار