کرمان؛

مشاغل محلی در کوهبنان احیا می‌شوند

فرماندار کوهبنان گفت: در بحث اشتغال در شهرستان کوهبنان در صدد هستیم تا شغل‌هایی که در گذشته رواج داشته اما به دلیل پیشرفت‌ها و مکانیزه شدن در حال منسوخ هستند، احیا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدلو، فرماندار کوهبنان اظهار داشت : در بحث ازدواج دولت تلاش کرده تا وام ازدواج را به 10 میلیون تومان افزایش دهد که زوجین از این وام در راستای ازدواج و اشتغال می‌توانند استفاده ببرند.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال در این شهرستان در صدد هستیم تا شغل‌هایی که در گذشته رواج داشته اما به دلیل پیشرفت ‌ها و مکانیزه شدن در حال منسوخ هستند و این شغل ها احیا شوند ؛ خاطر نشان کرد: چرا که کوهبنان سابقه‌ای طولانی در بحث تولید قالی، صنایع دستی، کشاورزی و غیره دارد.

مهدلو تصریح کرد: با توجه به آب و هوای مساعد کوهبنان قابلیت خوبی در راستای تولید زعفران و پرورش گیاهان دارویی دارد و درآمد خوبی نصیب کشاورزان می‌شود.

وی افزود: در این راستا در حال حاضر حدود 200 هکتار زمین زیر کشت زعفران قرار دارد، لذا جوانان جویای کار می‌توانند از تسهیلات بسیج در قالب اقتصاد مقاومتی و تسهیلات صندوق کارآفرین بهره‌مند شوند.

مهدلو خاطر نشان کرد: طرح راه‌اندازی شورای اقتصاد مقاومتی در محلات، مساجد و روستاها در دستور کار قرار دارد که امام جماعت مساجد نقش محوری دارند و دهیاران، اعضای شورای روستاها و معتمدان محلی را جمع و قابلیت‌های محله و روستا را شناسایی می‌کنند.

وی یادآورشد: حمایت ویژه از فعالیت‌‌ تشکل بانوان، تشکیل کمیته تخصصی اشتغال با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و تخصیص وام‌های مورد نیاز، ارائه گزارش‌های ماهانه فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دختران و زنان متقاضی راه‌اندازی مشاغل خانگی از جمله مسائلی است که باید در بحث اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

مهدلو تشکیل باشگاه کارآفرینی و مشاوره شغلی در شهرستان کوهبنان، ارائه تسهیلات لازم برای راه‌اندازی مشاغل خانگی از طرف صندوق کارآفرین مهر امید و حمایت ویژه جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای از متقاضیان احداث گلخانه را از دیگر راه‌های موثر در بحث اشتغال عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مشاغل ، محلی ، کوهبنان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار