مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی خانه پیشکسوتان ورزش کرمانشاه، گفت : سند ۱۰۰ ساله ورزش کرمانشاه تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : زمستان پارسال در نشست مجمع خیرین ورزش یار استان که با حضور استاندار برگزارشد، استاندار خواهان احداث خانه پیشسکوتان ورزش استان شد.

او گفت: باتوجه به دستور استاندار و احترام به جایگاه پیشکسوتان ورزش استان خانه پیشکسوتان و بازنشستگان را در محل موزه ورزش راه اندازی کردیم تا به عنوان محلی برای حضور پیشکسوتان ورزش استان و رفع مشکلات آن‌ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: این مکان همانند یک اتاق فکر خواهد بود که پیشکسوتان ورزشی استان می‌توانند در آن درخصوص موضوعات مختلف حوزه ورزش ایده و نظرات خود را اعلام کنند.

این مسئول افزود: با در نظر گرفتن تاریخچه غنی ورزش استان طی یک قرن اخیر، با همکاری یکی از سمن‌ها که در حوزه کار‌های پژوهشی فعال است، بدنبال تدوین سند ۱۰۰ ساله ورزش استان هستیم.

او با بیان اینکه نادر تقی زاده از پیشکسوتان نام آشنای ورزش مسئولیت خانه پیشکسوتان و تدوین سند ۱۰۰ ساله ورزش استان را برعهده دارد، ادامه داد: ورزش کرمانشاه طی یک قرن اخیر پهلوانان و بزرگان زیادی را به چشم دیده که برخی از آن‌ها هنوز گمنام هستند و طی این مدت رویداد‌های مهمی نیز در حوزه ورزش اتفاق افتاده که باید به همه معرفی و این رویداد‌های خوب بازگو شوند.

خانه پیشکسوتان کانونی برای پیشکسوتان و بازنشستگان ورزش

 نادر تقی زاده مسئول خانه پیشکسوتان استان گفت: این فضا به عنوان کانونی برای پیشکسوتان و بازنشستگان ورزش استان خواهد بود.

او از اختصاص فضایی برای دفتر انجمن ورزشی نویسان استان هم در محل موزه ورزش کرمانشاه خبر داد و افزود: ظرف هفته آینده دفتر انجمن ورزشی نویسان استان در این محل راه اندازی می‌شود .

خبرنگاران ورزشی حامیان ورزش استان

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خبرنگاران ورزشی را حامیان ورزش استان دانست و گفت : باتوجه به نقشی که خبرنگاران ورزشی در توسعه ورزش استان دارند، همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات آن‌ها برای رشد بیشتر این حوزه هستیم.

او به فضای همدلی ایجاد شده بین جامعه ورزش استان طی چندسال اخیر اشاره کرد و گفت : همین همراهی و همدلی باعث شده تا طی این مدت بتوانیم کار‌های خوبی را برای توسعه ورزش استان انجام دهیم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان یکی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این مدت را توسعه زیرساخت‌های ورزشی دانست و افزود: علاوه بر پروژه‌هایی که تاکنون به بهره برداری رسیده، تعدادی پروژه هم داریم که درتلاشیم پیش از پایان این دولت آن‌ها را به بهره برداری برسانیم.

او با بیان اینکه امسال برای این پروزه‌ها حدود ۳۶ میلیارد تومان اعتبار جذب شده، افزود: یکی از مهمترین این پروژه‌ها سالن شش هزار نفری دهکده المپیک است که حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفته ایم.

رحیمی به کلنگ زنی پروژه مجتمع ورزشی محله محروم "آقاجان" کرمانشاه هم در پارسال اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با سرمایه گذاری وزارت نفت هشت ماه پیش کلنگ زنی شد و قرار بود دوساله به اتمام برسد، اما اکنون با صرف حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح است که در سفر وزیر نفت به کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد.

 این مسئول گفت: پروژه محله آقاجان اولین پروژه ورزشی استان است که وزارت نفت در آن سرمایه گذاری کرده است.

او از اختصاص حدود شش میلیارد تومان اعتبار برای تعدادی پروژه جدید و نیمه کاره ورزشی دیگر در استان خبرداد و گفت: پیست کانوپولو، پیست اسکیت، اسکواش، دیواره صخره نوردی، میدان سوارکاری، گلف و دوچرخه سواری از جمله این پروژه‌ها هستند که پروژه‌ای مانند پیست کانوپولو با توجه به مشکلاتی که قایقرانان کرمانشاهی برای تمرین داشتند، عملیات احداث آن آغاز شده و تمام شاخص‌های بین المللی را دارد و در آینده می‌تواند میزبان مسابقات بین المللی این رشته هم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها تا حدود زیادی مشکلات زیرساختی تعداد قابل توجهی از رشته‌های ورزشی استان را کاهش می‌دهد، افزود: البته همواره این نقد به اداره کل ورزش جوانان وجود دارد که تنها به بحث توسعه زیرساخت‌های ورزشی توجه کرده، درحالیکه در سایر حوزه‌ها و از جمله در حوزه جوانان هم فعالیت‌های قابل توجهی داشته ایم، بگونه‌ای که از نظر شاخص‌های عملکردی بین استان‌های کشور رشد چشمگیری را برای استان شاهد بوده ایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.