رشیدی گفت:به همت صندوق کارآفرینی امید تاکنون هزار طرح در کرمان به بهره برداری رسیده است که این طرح ها برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رشیدی، معاون صندوق کارآفرینی امید کشور در سفر به بم  با بیان اینکه صنایع دستی یکی از رشته‌هایی است که می تواند ایجاد اشتغال پایدار در کل کشور داشته باشد، گفت: پتانسیل و استعداد رشته‌های صنایع دستی در استان کرمان و شهرستان بم  وجود دارد و می تواند باعث ایجاد اشتعال پایدار شود. 

او با اشاره به اینکه از کسانی که استعداد و پتانسیل و انگیزه برای صنایع دستی دارند، پشتیبانی می کنیم، افزود: ما از رشته‌های صنایع دستی حمایت مالی می کنیم تا  افراد در این رشته‌ها موفق شوند؛ بنابراین براساس اولویت و مزیت طرح به صنایع دستی تسهیلات پرداخت می کنیم. 

رشیدی بیان کرد:  ما در ادامه مسیر تولید در توسعه و گسترش کار  نیز در کنار تو لید کنندگان هستیم تا طرح به مراحل بالاتر برسد.

او از پرداخت و حمایت تسهیلات این صندوق به دهکده خرما در بم خبر داد و گفت:  با راه اندازی دهکده خرما برای فرآوری محصول خرما ساماندهی صورت می گیرد و امیدواربم بتوانیم با راه اندازی دهکده خرما و حمایت مالی از این طرح بتوانیم کمک بزرگی به محصول خرما منطقه و اشتعال زایی آن  کنیم. 

 معاون صندوق کارآفرینی امید کشور بیان کرد: تاکنون در استان کرمان ۱۳۰ میلیاد تومان تسهیلات با کار مزد ۴ درصد پرداخت شده و هزار طرح به بهره برداری رسیده است که با افتتاح این طرح ها برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده و مزیت این تسهیلات تولید به هنگام است و در سال اول، طرح ها در چرخه تولید قرار می‌گیرند. 

 او ادامه داد: ما به تولیدکنندگان برای باز پرداخت تسهیلات، تنفس یک ساله می دهیم تا زمان کافی داشته باشند و  اقساط را از محل فروش محصول خود پرداخت کنند.

در سفر رشیدی به بم‌، کارگاه تولید ظروف سفال با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.