فرماندار تفرش گفت: استفاده از کولر‌های گازی در ادارات این شهرستان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اولین جلسه ستاد بحران شهرستان تفرش با موضوعات آتش سوزی، غرق شدگی در سد‌ها، کمبود علوفه و عواقب قطعی برق با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد.

حاج علی بیگی فرماندار شهرستان تفرش گفت: مصرف انرژی برق دستگاه‌های اداری باید ۲۰ درصد کاهش یابد و استفاده از کولر‌های گازی در ادارات ممنوع است.

حاج علی بیگی افزود: از آنجایی که تمام نانوایی‌های شهرستان تفرش در گذشته تسهیلات موتور برق دریافت کرده اند موظف به تامین نان مردم در همه ساعات هستند.

در این جلسه مصوب شد در فروشگاه های بزرگ یک دستگاه مبدل برای نگهداری مواد پروتئینی قرار گیرد.

در زمینه پیشگیری از غرق شدگی هم اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تفرش موظف شدند نسبت به نصب تابلو‌های هشدار دهنده اقدام کنند و یک قایق به صورت امانی از استان برای نجات افراد و جلوگیری از غرق شدگی قرار داده شود.

در زمینه آتش سوزی هم مقرر شد به همه دهیاران ابلاغ مدیر بحران روستا داده شود و با صاحبان تراکتور هماهنگی برای مواقع احتمال بحران آتش سوزی و ایجاد حلقه آتش انجام شود.

آتش نشانی یک دستگاه خودروی تندرو برای روستا‌ها پیش بینی کند و کوله‌های اطفای حریق از تجهیزات اداره راه مورد استفاده قرار گیرد.

برای جلوگیری از کمبود و گرانی مرغ مقرر شد خروج مرغ از گردنه گیان ممنوع شود و برای نقل و انتقال موارد اضطراری تریلی به محل اعزام شود.

برای حمایت از دامداران مقرر شد بانک کشاورزی به بررسی میزان خسارت خشکسالی بپردازد و بر اساس آن به دامدارانی که تسهیلات بانکی گرفته اند مهلت داده شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
تفرش اصلا کولر لازم نیس. انقدر اونجا هوا خنکه.ظهرش28درجه میشه. اوج تابستونش تازه میشه35. خیلی هوای خوبی داره تفرش. معتدل کوهستانیه. پاییز و زمستوناش ولی خیلی خیلی یخه. سرد نه ها. یخ