رخشانی مهر گفت: عبور از پیک بار برق نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم و همراهی مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در نشست شورای پایایی سال ۱۴۰۰ در شرکت برق باختر در اراک گفت: عبور از پیک بار مصرف برق نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و منسجم و همرامی مردم و مسئولان است.

رخشانی مهر با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و گرمای زودرس افزود: دمای هوا بطور میانگین در فروردین ماه امسال نسبت به سالهای گذشته 5 درجه گرمتر شده و از طرفی به‌دلیل کاهش بارش‌های بهاری چاه های کشاورزی نیز زودتر از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز کردند.

او اضافه کرد: این امر موجب مصرف برق کشور در ۲ ماه گذشته و رشد ۲۳ درصدی مصرف شده است و تداوم این رفتار مصرف بدون اعمال راهبردهای صرفه‌جویی چالش‌زا است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: مصرف برق در بخش صنایع کشور نیز ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که این آمار برای حوزه صنعت غیرمتعارف است.

او ادامه داد: عبور از وضعیت شکننده کنونی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و همکاری مشترکان انرژی است و باید مدیریت مصرف به صورت آگاهانه در تمامی بخش‌ها اعمال شود.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: مصارف خانگی و وسایل سرمایشی به‌خصوص در جنوب کشور به‌دلیل گرمای شدید زودتر از سال گذشته وارد مدار شدند.

او تاکید کرد: جبران تداوم مصرف بی‌رویه انرژی یا باید از طریق خاموشی دادن به مشترکان باشد و یا با مدیریت بهینه مصرف و همراهی هدفمند مردم سطه مصرف کاهش یافته و تعادل در تولید و مصرف برق ایجاد شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: علاوه بر این به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور امسال در اختیار نیست و بر همین اساس ۳۶ درصد از منابع آبی کشور کمتر شده و با کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق‌آبی، تراز تولید و مصرف به میزان چهار هزار مگاوات کمتر شده است.

او افزود: حدود ۲۶ هزار مگاوات از ۶۰ هزار مگاوات برق مورد نیاز در پیک تابستان فقط صرف وسایل سرمایشی می‌شود و از مشترکان برق انتظار می‌رود کولرهای اضافی را از مدار خارج و کولرهای گازی را نیز روی دمای ۲۴ یا ۲۵ درجه به بالا تنظیم کرده و کولرهای آبی را در دور کند استفاده کنند.

امسال تابستان بسیار گرمی را در پیش داریم

شبیهی مدیرعامل برق منطقه ای باختر هم گفت: امسال تابستان بسیار گرمی را در پیش داریم و به دلیل کاهش نزولات آسمانی و بارشها ذخایر سدها کم شده و با افزایش دما میزان مصرف برق بالا رفته است

شبیهی افزود: برنامه های مدیریت مصرف امسال بصورت ویژه و با تمرکز روی مشترکین دنبال می شود وحمایت مسئولان، همراهی دستگاه های اجرایی و مشترکین خانگی که بحث جابجایی بارمصارف غیر ضرور یا پرمصرف به ساعات غیرپیک انتظار می رود تا مردم بتوانند از استمرار خدمات ما استفاده کنند.

او اضافه کرد: بیش از متوسط ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر شبکه فشار، شبکه توزیع و شبکه انتقال در منطقه برق باختر در حوزه سه استان مرکزی، همدان و لرستان است که مدیریت آن با همراهی مردم امکان پذیر است و به تنهایی نمی‌توان مدیریت کرد.

مدیرعامل برق منطقه ای باختر همچنین از مردم خواست تا هرگونه استفاده از برق های غیرمجاز، استفاده از رمز ارزها ، استفاده نامتعارف و مواردی این چنینی را به ما اعلام کنند و امیدواریم با یک همراهی، همدلی و انسجام بتوانیم امسال به خوبی از این پیک عبور کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.