قائم مقام شرکت برق استان مرکزی گفت: با روند کنونی امکان خاموشی‌ها در فصل در تابستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رفیعی قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی و مدیریت توزیع برق شهرستان اراک گفت: با افزایش دما در استان و ادامه روند کنونی مصرف برق امکان خاموشی‌ها در فصل در تابستان وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه میزان مصرف برق مشترکان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش دارد افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها و ذخایر آبی پشت سد‌ها امکان اینکه در پیک بار امسال و در فصل تابستان امکان اینکه با خاموشی‌ها مواجه شویم وجود دارد.

او اضافه کرد: عبور و گذر سلامت از پیک سالجاری قطعا نیازمند همراهی و همکاری مشترکین از جمله مشترکین بخش‌های صنعتی، تجاری، کشاورزی و خانگی است.

قائم مقام شرکت برق استان مرکزی با بیان اینکه مانور مدیریت کنترل مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی همزمان با سراسر کشور امروز در استان برگزار شد هدف از اجرای این مانوررا ارزیابی توانایی و عملکرد ادارات و سازمان‌ها در مواجه با کمبود‌ها و عبور از پیک تابستان عنوان کرد.

او ادامه داد: در این مانور ۲۲ اکیپ متشکل از تیم کارشناسی با بازدید میدانی از ادارات و سازمانها، میزان مصرف برق آن‌ها تا پایان فصل تابستان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رفیعی تصریح کرد: امید است با همکاری و همراهی مشترکین عبور از پیک امسال بدون اعمال خاموشی و یاکاهش خاموشی به سلامت از این مقطع عبور کنیم.

خاموش کردن چراغ‌های اضافی، کاهش مصرف سیستم سرمایشی و حذف وسایل برقی غیرضروری درساعت اوج بار از جمله راهکار‌های کاهش مصرف برق است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.